جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
درس خارج آیت الله فلاحتی رشت

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با توصیه به دولتمردان و مسئولان بر توجه به معیشت مردم گفت: گرانی، اقشار آسیب‌پذیر جامعه را به ستوه آورده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از رشت، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی، در درس خارج فقه و اصول در مصلای امام خمینی(ره) رشت، اظهار کرد: خدایا تو را شاکریم بار دیگر به ما توفیق دادید در آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه در خدمت جمعی از شاگردان امام صادق(ع) قرار بگیریم و این جای بسی شکر دارد و در طول تاریخ شیعه، شیوه عالمان بر این بوده که هیچ‌وقت در هیچ عرصه‌ای حتی تا پایام عمر مدارست و بحث را رها نمی‌کردند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه اگر عالم دینی از کتاب، فقه و رساله دور شود دیگر چیزی برای او باقی نمی‌ماند، تصریح کرد: علوم دینی از دانش‌های سخت است، اما انسان در علوم دینی می‌خواهد کنکاش کند.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی، علوم دینی را پاسخگوی نیاز روز جامعه دانست و بیان کرد: در مدت هزار سال گذشته عالمان شیعه در سایه کتاب و سنت و در کنار آن کتاب‌های فقهی توانستند پاسخگوی مسائل جامعه باشند اما اکنون بی‌مهری‌هایی نسبت به علوم دینی شده است.

وی به اعجاب دنیا در عرصه علوم اسلامی اشاره کرد و گفت: اما عده‌ای در درون جامعه اسلامی نسبت به علوم دینی بی‌مهری می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان در ادامه با اشاره به وجود گرانی در جامعه، متذکر شد: این روزها مردم ما دردمند شدند و فشار بسیاری به اقشار آسیب‌پذیر جامعه وارد می‌شود و کار به جایی رسیده، خرید و استفاده از کالای فاسد شدنی نیز برای بعضی از اقشار ناممکن شده است.

وی با بیان اینکه خرید میوه کیلویی ۸ تا ۲۰ هزار تومان برای اقشار آسیب‌پذیر بسیار سخت است، اظهار کرد: عالمان دینی باید موضوع مذکور را بیان کنند و از کسی هراس نداشته باشند اما طوری نباشد که سیاه‌نمایی شود.

امام جمعه رشت به احتکار کالای مورد نیاز مردم توسط بعضی از افراد اشاره کرد و یادآور شد: عده‌ای باورشان آمده باید احتکار کنند، ضمن اینکه عده‌ای مردم را تحریک به خرید بیش از اندازه می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتیبا توصیه به دولتمردان و مسؤولان بر توجه به بخش‌های آسیب‌پذیر جامعه، تصریح کرد: گرانی مردم به‌ویژه اقشار آسیب‌پذیر را به ستوه آورده است.

وی به وجود خانواده‌های دارای دو یا سه فرزند اشاره کرد و گفت: حقوق کارگری و کارمندی کفاف زندگی مردم را نمی‌دهد و مسؤولان باید به این موضوع توجه داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به پرداخت یارانه نقدی به اقشار مختلف جامعه، خاطرنشان کرد: زمانی یارانه به حساب مردم واریز می‌شد و عده‌ای آن را گداپروری نامیدند و پس از آن سبد کالا عرضه شد که به مراتب بسیار ضعیف‌تر از یارانه بود و اکنون از این سبد کالا نیز برای اقشار آسیب‌پذیر خبری نیست.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha