جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حسینی واعظ- سرپرست حوزه های علمیه خواهران استان گلستان

حوزه/خانم حسینی واعظ گفت: هدف دشمنان، ریشه کن کردن بنیان خانواده است، زیرا به این نتیجه رسیده اند که با نابودی جایگاه بانوان، اساس خانواده، جامعه و کشور از بین می رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، خانم سیده نفیسه حسینی واعظ، در همایش «رهروان حضرت زینب(س)»، به میزبانی مدرسه علمیه فاطمه الزهراء(س) بندرترکمن بیان کرد: حضرت زینب(س) پس از شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفایشان با ایراد سخنان کوبنده، به بیدارگری مردم کوفه و ستیز با یزیدیان پرداخت.

وی با اشاره به حوادث واقعه کربلا ابراز کرد: حضرت زینب(س) در سخت ترین شرایط، بهترین و جاودانه ترین پیام را به گوش همگان رساند تا جایی که با سخنان آتشین خود در دربار یزید، حاضران به حقانیت امام حسین(ع) پی برده و یزید و امویان رسوا شدند.

سرپرست حوزه علمیه خواهران استان گلستان با بیان این که حضرت زینب(س) با ایمان و تقوای خویش رسالت عظیم حسینی را به پایان رساند، تصریح کرد: حضرت زینب(س)، پیام آور واقعه کربلا است و پس از واقعه خون بار عاشورای حسینی، پیام رسانی کربلا به این بانو واگذار شد؛ وظیفه سنگین نیاز به تقوا و علم بالا دارد اگر این دو بال در کنار هم نباشد، انسان دچار مشکل می شود.

حسینی واعظ با تاکید بر این که طلاب از فرصت ها نهایت استفاده را کرده و در کنار دروس حوزوی، آیات قرآن، تدبر در مفاهیم آن، نهج البلاغه و حکمت های آن را نیز مطالعه کنند، اذعان کرد: هدف دشمنان، ریشه کن کردن بنیان خانواده است، زیرا به این نتیجه رسیده اند که با نابودی جایگاه بانوان، اساس خانواده، جامعه و کشور از بین می رود.

وی توصیه کرد: بانوان حضرت زینب(س) را الگوی خود قرار دهند که وعده الهی حق است، انسان با قدم گذاشتن در مسیر الهی علاوه بر برکات دنیوی، به برکات اخروی نیز دست می یابند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha