شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام معتمدی

حوزه/ مراسم تکریم و معارفه فرمانده تیپ۸۳ امام جعفر صادق علیه السلام با حضور حجت الاسلام و المسلمین حاجی صادقی؛نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمعی از فرماندهان و مسئولین کشوری و استانی در سالن اجتماعات این یگان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین حاجی صادقی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم تکریم و معارفه فرمانده تیپ83 امام جعفر صادق علیه السلام،‌ ضمن تسلیت ایام سوگواری محرم به طرح سئوالی پیرامون حادثه عاشورا پرداخت و اظهار داشت:چه عواملی باعث شد جامعه اسلامی با آن همه مجاهدت در صدر اسلام طی پنجاه سال به جایی برسد که امام خود و نوه پیامبراکرم(ص)را به شهادت برساند؟ قطعاپاسخ به این سوال که فقط سوالی تاریخی نیست بلکه ناظر به جامعه امروز ما نیز می باشد،برای حرکت در صراط مستقیم جامعه اسلامی ما بسیار راهگشا و آموزنده خواهد بود.

وی در ادامه به انحراف علمی و عملی در جامعه اسلامی صدر اسلام در طول پنجاه سال اشاره کرد و افزود: بی بصیرتی و دنیازدگی از مهمترین عوامل انحراف در جامعه اسلامی بود که باعث شد امام حسین علیه السلام برای اصلاح این انحرافات قیام کند و به شهادت برسد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه راهکار قرآنی مقابله با انحرافات را استقامت برشمرد و افزود: طبق آیات سوره حجرات شرط ایمان و صداقت در ایمان، استقامت علمی(لم یرتابوا)و استقامت عملی(جاهدوا فی سبیله)ذکر شده و نسخه کنونی جامعه ما برای عبور از فتنه ها و مشکلات همین استقامت در راه حق می باشد.

وی در پایان ضمن معرفی حجت الاسلام و المسلمین عزت الله معتمد به عنوان فرمانده جدید تیپ83 امام جعفر صادق علیه السلام از زحمات حجت الاسلام و المسلمین طیبی فر در طول دوره مسئولیت تقدیر کرد.

درادامه حجت الاسلام و المسلمین حسین طیبی فر، فرمانده سابق تیپ83 ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در زمان مسئولیت خود ،آموزش نظامی به طلاب سراسر کشور، تعامل سازنده با حوزه علمیه،راه اندازی بسیج اساتید، راه اندازی گردان سایبری و ساخت فضای ورزشی جهت استفاده طلاب بسیجی را از مهمترین فعالیتهای این یگان در سالهای اخیر برشمرد.

حجت الاسلام و المسلمین عزت الله معتمد فرمانده جدید تیپ 83نیزدر سخنانی اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم با هوشمندی و درک صحیح شرائط انقلاب اسلامی و عمل و اقدام بموقع و انقلابی ، فرصت ها و ظرفیت هایی برای نظام ، انقلاب ، ولایت و رهبری جبهه حق و مراجع عظام تقلید و حوزه های مقدس علمیه ، خلق و فراهم سازیم .

وی افزود:  لازمه تحقق این هدف مهم این است که شور انقلابی طلاب حفظ شود، از طعن گرایش ها و گرایش دارهای سیاسی رویگردان نشویم و صحنه را ترک نکنیم، بدانیم ملاک اعتبار و مشروعیت همه کس و همه چیز ، حفظ حریم و خط فکری امامین انقلاب و شعارهای انقلاب و جهت حرکت انقلاب است.

شایان ذکر است تقدیر از حجت الاسلام و المسلمین طیبی فر، معارفه و اعطای حکم ماموریت به حجت الاسلام و المسلمین  عزت الله معتمد پایان بخش این مراسم بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha