جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
رزمندگان

حوزه/ در زمان حاضر وظیفه ما زنده نگه داشتن یاد شهدا و تکریم خانواده شهداست، چرا که این کمترین کاری محسوب می‌شود که از دست ما بر می‌آید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، مدیر، طلاب و اساتید مدرسه علمیه سفیران هدایت قزوین با خانواده شهیدان انصاریان، دیدار کردند.

در این دیدار صمیمی حجت الاسلام محمد تقی شرف پور ضمن گرامیداشت یاد و خاطره  شهدای والا مقام هشت سال دفاع مقدس و همچنین ضمن تسلیت به خانواده شهدای 31 شهریور حادثه تروریستی اهواز، گفت: هر از گاهی، گروهی تروریستی که مخالف آرامش، انسانیت و کرامت انسان‌ها هستند با حمایت برخی قدرت‌های بزرگ و مرتجع با اقدامات ظالمانه خود، کودکان، زنان و مردان  بیگناه را هدف قرار می‌دهند و صلح و امنیت منطقه‌ای و جهانی را تهدید کرده و یا نقض می‌کنند.

وی بیان کرد: ملت ایران 31 شهریورماه 1397 در حالی‌ که در ماه محرم سوگوار امام شهید خود بود و در گرامیداشت سالروز هفته دفاع مقدس، رژه نیروهای دفاعی خود را نظاره‌گر شده بود، گروهی تروریست و جنگ طلب که از حمایت برخی دولت‌های منطقه و قدرت‌های سلطه‌گر نیز برخوردار بودند؛ تعدادی از شهروندان و مدافعان عزت و امنیت ایران اسلامی را به خاک و خون کشیدند.

حجت الاسلام شرف پو به قدردانی از خانواده شهدای هشت سال دفاع مقدس پرداخت و بیان کرد: امروز از حوزه های علمیه تا نهادهای مختلف باید رشادت ها و جانفشانی های شهدا را برای آحاد مردم به خصوص نسل نوجوان و جوان که آن دوران را احساس نکردند، به خوبی تبیین نمایند.

مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت قزوین تصریح کرد: شهدا با اهدای خون پاک خود درخت تنومند انقلاب را آبیاری کردند و در زمان حاضر وظیفه ما زنده نگه داشتن یاد شهدا و تکریم خانواده شهداست، چرا که این کمترین کاری محسوب می‌شود که از دست ما بر می‌آید.

استاد حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: تکریم و تعظیم خانواده‌های شهدا رسالتی عمومی و وظیفه‌ای اخلاقی، انسانی و اعتقادی است، تکریم خانواده‌های شهدا؛ یعنی احترام به ارزش‌های بلند انسانی، چرا که خانواده‌های معظم شهدا با تقدیم جوانان خود در راه اعتلای اسلام و انقلاب و با صبر و شکیبایی در برابر سختی‌های ناشی از فقدان فرزند، همسر یا پدر، ماندگارترین حماسه را خلق کردند که مایه عزت انقلاب و نظام اسلامی شد.

حجت الاسلام شرف پور بیان کرد: دیدار با خانواده‌های معظم شاهد، موجب تعظیم شعائر الهی و پاسداشت فرهنگ والای شهادت می‌شود، خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران و به‌خصوص پدران و مادران شهدا حق بزرگی بر گردن مردم و انقلاب اسلامی دارند .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • یوسف فرخ IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
    0 0
    شهدا چراغ راه هستند ،این راه ،راه سعادت و رستگاری است. هیچ عاقلی از دستورات شیطان رانده شده از درگاه خداوند را پیروی نمی‌کند و هیچ حرامزاده ایی دستورات خداپرستان را عمل نمی کند.شهید نظر می‌کند به وجه الله. ریسمان الهی راه شهدا هست ،برای رستگاری جز این راه بقیه راهها گمراهی است.برای رستگاری تبلیغ گر راه شهدا باش.