چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام کمال بیات مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره)کرمانشاه

حوزه/ حجت الاسلام کمال بیات با بیان اینکه با تکیه بر فرهنگ عاشورایی می توانیم نسل جوان را با سلامت از جنگ خانمانسوز فرهنگی عبور دهیم،گفت: بهترین راهکار واکسینه کردن نسل مومن و انقلابی استفاده از معنویت درمانی است.

حجت الاسلام کمال بیات در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، با اشاره به آیه ۳۳ سوره مبارکه یوسف، در رابطه با پاکدامنی حضرت یوسف(ع) فرموده است «قَالَ رَبِّ السِّجْنُ أَحَبُّ إِلَیَّ مِمَّا یَدْعُونَنِی إِلَیْهِ وَإِلاَّ تَصْرِفْ عَنِّی کَیْدَهُنَّ أَصْبُ إِلَیْهِنَّ وَأَکُن مِّنَ الْجَاهِلِینَ؛ [یوسف] گفت پروردگارا زندان براى من دوست‏‌داشتنی‌تر است از آن‌چه مرا به آن می‌‏خوانند و اگر نیرنگ آنان را از من بازنگردانى به‌سوى آنان خواهم گرایید و از [جمله] نادانان خواهم شد، گفت: حوزه های علمیه،علماء، مبلغین صاحبان منبر و تریبون موظفند، نسل جوان را از آتش شعله ور شده گناه در جامعه نجات دهند.

وی در ادامه با توجه به کلام گهربار امام صادق(ع) که فرمودند: عَلَيكَ بِالأَحداثِ فَإِنَّهُم أسرَعُ إلى كُلِّ خَيرٍ؛ جوانان را دریاب، زیرا که آنان سریع تر به کارهای خیر روی می‌آورند، افزود: اگر اخلاق نبوی(ص) را در برخورد با نسل جوان به کار گرفتیم، شاهدپرورش جوانان انقلابی در تمامی عرصه ها خواهیم بود.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره)کرمانشاه دوران جوانی را دوران سرنوشت ساز و نقطه عطفی در شکل گیری شخصیت جوانان دانست و اظهار کرد: جوانانی که تحت تربیت دینی خانواده و اهل حضور در مساجد،جلسات قرآن، مجالس اهل بیت(ع) قرار گرفته اند مایه افتخار هستند.

 ایشان با اشاره به لزوم برخورد صحیح با جوانان در وضعیت فعلی فضای مجازی در جامعه، گفت: زمانی که تمامی آفات به جان دین و ایمان نسل جوان افتاده باید با تدبیر، آلودگی فضای مجازی را کنترل و بسته فرهنگی دینی را در اختیار آنان قرار داد.

حجت الاسلام کمال بیات با بیان اینکه با تکیه بر فرهنگ عاشورایی می توانیم نسل جوان را با سلامت از جنگ خانماسوز فرهنگی عبور دهیم، گفت: بهترین راهکار واکسینه کردن نسل مومن و انقلابی استفاده از معنویت درمانی است.   

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره)کرمانشاه با اشاره به اینکه دشمنان قسم خورده اسلام در کمین و انحراف جوانان آینده ساز ایران اسلامی هستند، تصریح کرد: مجالس اهل بیت(ع) بهترین فرصت برای، معنویت درمانی نسل جوان جامعه است.

 وی با اشاره به حدیث شریف امیرالمومنین(ع) که به امام حسن مجتبی(ع) فرمودند: دل جوان، مانند زمین کشت ناشده است. آنچه در آن افکنده شود، می‌پذیرد. از این‌رو، پیش از آنکه دلت سخت گردد و عقل و خردت سرگرم شود، به تربیت تو همت گماشتم، گفت: لازمه برخورد صحیح با جوانان آشنایی به مبانی تعلیم و تربیت اسلامی و اهداف انقلاب خونبار اسلامی است.

حجت الاسلام کمال بیات در پایان استفاده از هیئات و مجالس روضه خوانی را بهترین موقعیت معنویت درمانی دانست و افزود: اگر معنویت درمانی همراه با شور و شعور حسینی(ع) و ادامه مسیر شهدا نباشد چه بسا نسل جوان پشت انقلاب را خالی بکند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha