جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نشست علمی گردشگری و انسان دینی معاصر با رویکرد حقوقی

حوزه/ نشست علمی«گردشگری و انسان دینی معاصر با رویکرد حقوقی» در سالن کنفرانس علامه طباطبایی (ره) مرکز همایش‌های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، نشست علمی«گردشگری و انسان دینی معاصر با رویکرد حقوقی» در سالن کنفرانس علامه طباطبایی(ره) مرکز همایش‌های غدیر قم و با حضور حجت‌الاسلام‌ والمسلمین احمد مبلغی رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی،‌ ‌دکتر محمد حسین ایمانی دبیر کارگروه فرهنگ، هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی و  خوش‌خو رئیس پارک علوم و فن‌آوری‌های نرم و صنایع فرهنگی، برگزار شد.

دکتر آیت پیمان رئیس مجمع جهانی شیعه شناسی  نیز در این نشست،‌ ضمن تشکر از کارشناسان این برنامه بیان داشت: پیش نشست‌های کنفرانس ملی گردشگری و معنویت نوید این مسئله را دارد که دید جامعه به امر گردشگری عوض شود.

وی ادامه داد: ما باید از صنعت گردشگری در تمام زمینه‌های دینی و اجتماعی استفاده کنیم و کنفرانس گردشگری و معنویت جبران‌کننده این مسئله خواهد بود و این کنفرانس در 26 مهرماه سال جاری برگزار خواهد.

دکتر مهدیه شهرابی فراهانی دبیر کمیته علمی کنفرانس  گردشگری و معنویت با اشاره به بار علمی پیش نشست‌های کنفرانس ملی گردشگری و معنویت، بیان داشت: بار علمی و ارزش پیش نشست‌های کنفرانس ملی گردشگری و معنویت کمتر از خود کنفرانس نیست.

وی با اشاره فعالیت‌های کمیته علمی کنفرانس ملی گردشگری و معنویت تصریح کرد: لازم به ذکر است که نتایج مقالات پذیرفته تا پایان وقت امروز 10 مهرماه 97 اعلام خواهد شد.

محوریت موضوع مقالات در کنفرانس به سبب ایجادخلاقیت باروی کرد بازتری انجام شد و ازآنجایی‌که مسئله گردشگری و معنویت بحث گسترده و پیچیده‌ای است محورها با رویکرد جامع‌تری انتخاب‌شده است.

دبیر کنفرانس ملی گردشگری و معنویت گفت: محوریت اصلی کنفرانس "معنویت راهی برای تحقق گردشگری پایدار " و در حوزه فلسفه "مبانی فلسفه و تعالی انسان در گردشگری "،"مبانی روانشناسی و سلامت معنوی در گردشگری"، "مبانی جامع شناسی و تعامل اجتماعی در گردشگری"، "مبانی زیباشناسی فرهنگ هنر و معماری در گردشگری" و " مبانی اقتصاد و مدیریت گردشگری با رویکرد معنوی" از محورهای ارائه اثر در این کنفرانس است.

وی ادامه داد: بالغ بر 60 اثر ارسالی به سایت،  جدای از مقالات سفارشی  داشته‌ایم که در جلسه کمیته علمی 18 چکیده مقاله پذیرفته شد و با نظر دو یا سه داور 14 مقاله پذیرفته شده که این مقالات در عرصه‌های مختلف ارائه شدند.

وی در پایان گفت: طبق وعده های داده‌شده بنا است این 14 مقاله پذیرفته‌شده در یک شماره از نشریه بین مللی گردشگری و معنویت ارائه شوند.

لازم به ذکر است: در پایان این مراسم آقای رهبری و خانم نداف نژاد مقالات خود  را ارائه کردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha