سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
وحدت حوزه و دانشگاه

​حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام باقر (ع) کامیاران گفت:با تاکید بر اینکه دشمنان به خوبی دانسته اند وحدت حوزه و دانشگاه سدی در مقابل پروژه نفوذ آنان است، گفت: بسیاری از بدخواهان و البته تئوریسین های غربی به خوبی به عملکرد حوزه های اسلامی در جوامعی مانند ایران آشنایی دارند، از این رو به دنبال پیاده کردن پروژه جدایی بین حوزه و دانشگاه هستند.

حجت الاسلام سیدجلال حسینی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، با اشاره به پروژه طولانی مدت دشمنان برای جدایی بین حوزه و دانشگاه، اظهار داشت: حوزه های علمیه و دانشگاه ها، به عنوان دو رکن اصلی در نظام اسلامی شناخته می شوند.

مدیر مدرسه علمیه امام باقر (ع) شهرستان کامیاران تاکید کرد: وجود این دو به مانند دو بال برای پرواز است، در صورتی که جامعه اسلامی از داشتن یکی از این بال های پرواز محروم باشد، بی شک نباید انتظار توسعه و ترویج علوم انسانی و اسلامی را داشت.

این استاد حوزوی با تاکید بر اینکه دشمنان به خوبی دانسته اند وحدت حوزه و دانشگاه سدی در مقابل پروژه نفوذ آنان در کشورهای اسلامی است، افزود: بسیاری از بدخواهان و البته تئوریسین های غربی به خوبی به عملکرد حوزه های اسلامی در جوامعی به مانند ایران آشنایی دارند، از این رو به دنبال پیاده کردن پروژه جدایی بین حوزه و دانشگاه هستند.

وی با اشاره به اینکه برخی از عناصر فریب خورده داخلی خواسته یا ناخواسته مجری پیاده کردن این پروژه خطرناک فرهنگی و مذهبی در کشور هستند، گفت: امروز حضور اساتید حوزه و دانشگاه باعث وحدت این دو بخش از نظام اسلامی شده است، لذا این وضعیت برای دشمنان غیرقابل تحمل است و از سوی دیگر مانعی در برابر توطئه های فرهنگی آنان به شمار می رود.

مدیر مدرسه علمیه امام باقر (ع) شهرستان کامیاران اظهار کرد: امروز به شدت نیازمندیم که شیوه های راهبردی وحدت میان حوزه و دانشگاه بررسی شود تا به چشم انداز مناسبی در این وحدت و انسجام دست پیدا کنيم.

حجت الاسلام حسيني در پایان گفت: ایران اسلامی باید با  فرهنگ توحیدی پیوند عميقي داشته باشد که در این میان حوزه ها نقش مهمی در ترویج مبانی دینی در دانشگاه ها دارند، چرا که جدایی حوزه و دانشگاه به صورت جدی به جامعه اسلامی آسیب وارد می کند و مشکلات زیادی را به همراه دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha