پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
بازدید هیئت سوری از دانشگاه مذاهب اسلامی تهران

حوزه/ هیئت سوری ضمن تمجید از فعالیت‌های دانشگاه مذاهب اسلامی، خواستار تسریع در تأسیس شعبه این دانشگاه در سوریه شدند و گفتند: ما از تمام ظرفیت‌های خود برای راه اندازی این دانشگاه در سوریه و حمایت از این گونه اقدامات تقریبی استفاده خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، نشست هیئت سوری با مسئولان دانشگاه مذاهب اسلامی، با حضور دکتر گلرو معاون معاونت توسعه، پشتیبانی و مدیریت منابع، حجت الاسلام و المسلمین جهانگیری مدیرکل دفتر همکاری های علمی بین المللی و دکتر باقری، مدیرکل حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد.

 در این نشست جهانگیری زمینه خیر مقدم به هیئت سوری بر روابط دو ملت مسلمان ایران و سوریه اشاره کرد و گفت: حوادث  سوریه و ایران ملت های دو کشور را بیش از پیش به هم نزدیک کرده و مردم ایران خود را شریک دردهای ملت سوریه می‌دانند.

مدیرکل دفتر همکاری های علمی بین المللی دانشگاه همچنین با معرفی دانشگاه مذاهب اسلامی و با اشاره به اهداف، رسالت ها و ماموریت های آن، افزود: دانشگاه مذاهب اسلامی به دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی تاسیس شده و یک دانشگاه نمونه از منظر علمی، مطالعات مقارن و ارائه مدل همزیستی مسالمت آمیز پیروان مذاهب است.

وی به نگاه امام راحل و مقام معظم رهبری درخصوص اهمیت تقریب مذاهب و لزوم دوری از تفرقه و افراط گرایی اشاره کرد و بیان داشت: نقش دانشگاه مذاهب اسلامی در تکفیر زدایی بسیار موثر است و روش مطالعاتی در این دانشگاه می‌تواند یک الگوی علمی و عملی در زمینه مبارزه با افراط گرایی باشد.

جهانگیری همچنین گزارشی از فعالیت‌های دانشگاه مذاهب اسلامی به ویژه در عرصه بین الملل با کشورهای مختلف و جذب دانشجو از ملیت های مختلف ارائه و تاکید کرد: در دوره مدیریت جدید با حضور جناب آقای دکتر مختاری ریاست دانشگاه، فضا برای فعالیت های بین المللی دانشگاه باز و زمینه خوبی فراهم شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه اهل سنت در نظام اسلامی و خدمات جمهوری اسلامی ایران در این زمینه پرداخت و افزود: اهل سنت و شیعه در ایران زندگی بسیار مسالمت‌آمیز و برادرانه ای دارند که می تواند الگویی برای دیگر کشورها باشد.

در ادامه این نشست، نمایندگانی از هیئت سوری نیز ضمن تمجید از فعالیت‌های دانشگاه مذاهب اسلامی، خواستار تسریع در تأسیس شعبه این دانشگاه در سوریه شدند و گفتند: ما از تمام ظرفیت‌های خود برای راه اندازی این دانشگاه در سوریه و حمایت از این گونه اقدامات تقریبی استفاده خواهیم کرد.

آنها همچنین نقش شبکه های اجتماعی و رسانه ها در گسترش مدل اعتدالی و عقلانی دانشگاه مذاهب اسلامی را مهم شمردند و افزودند: دانشگاه مذاهب اسلامی باید دارای شبکه ماهواره ای باشد، تا بتواند مدل تقریبی خود را ارائه دهد. به نظر ما تقریب باید دارای یک شبکه ماهواره ای برای معرفی خود باشد.

هیئت سوری همچنین از تلاش های جمهوری اسلامی ایران در مقابله با جریان های تکفیری و گسترش اسلام ناب و کمک و حمایت از مردم سوریه قدردانی کردند و گفتند: داعش زائیده جهل و تعصب کورکورانه است که با حضور و فعالیت مراکز علمی تقریبی همچون دانشگاه مذاهب اسلامی می توان با این تفکرات و جریان های افراطی و تکفیری مبارزه کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha