جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سعادتی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم (ره) شیروان گفت: با توجه به شرایط فرهنگی و جمعیت بالای شیروان، این شهرستان ظرفیت راه‌اندازی سطوح عالی حوزوی را دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام امید سعادتی، امروز در جمع اعضای شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی، اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های فراوان فرهنگی و همچنین جمعیت بالای شیروان، این شهرستان ظرفیت راه‌اندازی سطوح بالای حوزوی را دارد.

وی افزود: در حال حاضر مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم (ره) شیروان از نظر آموزشی و پژوهشی جزء مدارس برتر خراسان بزرگ محسوب می‌شود، به‌گونه‌ای که در سال‌های اخیر به لحاظ آموزشی رتبه نخست را در بین مدارس علمیه خراسان شمالی کسب کرده است.

حجت‌الاسلام سعادتی با اشاره به اهمیت فعالیت‌های فرهنگی در مدارس علمیه، افزود: به‌منظور محرومیت‌زدایی و همچنین افزایش حضور طلاب در عرصه خدمات اجتماعی مدرسه علمیه شیروان تاکنون سه اردوی جهادی را به‌صورت مستقل و با شرکت بیش از 30 نفر از طلاب و اساتید مدرسه در سطح شهرستان و استان برگزار کرده است.

وی ادامه داد: بازسازی حسینیه روستاهای مرزی، فعالیت‌های تبلیغی طلاب در بیش از هفت روستا به‌صورت هم‌زمان، کمک به ساخت مسکن خانواده‌های تحت پوشش نهادهای حمایتی و حضور بیش از 10 نفر از طلاب و اساتید مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم (ره) شیروان به‌عنوان مبلغان اربعین در سال گذشته برخی از برنامه‌های فرهنگی این مدرسه علمیه بوده است.

حجت‌الاسلام سعادتی خاطرنشان کرد: همچنین اجرای برنامه‌های فرهنگی در مناسبت‌های ملی و مذهبی در شهرستان با محوریت طلاب از دیگر اقدامات مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم (ره) است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 147 نفر طلبه و 15 استان در مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم (ره) شیروان مشغول تحصیل و تدریس هستند، اما امیدواریم با توجه به مطالبه مردم و ظرفیت‌های موجود بتوانیم در آینده نزدیک سطوح عالی حوزوی را در نیز در این شهرستان راه‌اندازی کنیم تا بیش از پیش به نیاز جامعه پاسخ دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha