جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بیداری اسلامی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: موج بیداری اسلامی از سال ۱۳۸۹ در کشورهای منطقه آغاز شده و این ریشه در تاثیرگذاری از انقلاب اسلامی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد علی آل هاشم امام جمعه تبریز، ظهر امروز در همایش رؤسای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سراسر کشور، با اشاره به اینکه وقوع انقلاب اسلامی ایران به دلیل ماهیت، ابعاد عظیم آن و شرایط زمانی و مکانی خاص از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران در شرایطی به وقوع پیوست که نظام جهانی متاثر از دو بلوک شرق و غرب به رهبری آمریکا و شوروی قرار داشت، به همین دلیل وقوع یک انقلاب عظیم سیاسی و اجتماعی در یکی از مهم‌ ترین مناطق استراتژیک جهان، عظیم و تاثیر گذار بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تشریح آثار انقلاب اسلامی عنوان کرد: افزایش بینش و مشارکت سیاسی یکی از آثار انقلاب در حوزه‌ سیاسی است، در زمان رژیم سابق، مشارکت سیاسی مردم کم یا به صورت فرمایشی بود اما بعد از پیروزی انقلاب، این مشارکت گسترش پیدا کرده و جنبه آگاهانه‌ بیشتری به خود گرفت، به طوریکه شاخص‌های آگاهی و حضور مردم در صحنه های مختلف، همگی شاهدی بر این ادعا است.

وی مردمی شدن حکومت را یکی دیگر از تاثیرسیاسی انقلاب اسلامی ایران دانست و ادامه داد: در گذشته حکومت در دست افراد خاصی قرار گرفته بود ولی انقلاب ساختار قدرت را به روی تمامی اقشار جامعه باز کرد و نوع نگاه و ارتباط مسئولان با مردم در انقلاب تغییر کرد.

 نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی سقوط رژیم، کسب استقلال سیاسی، نظام سیاسی مستقل، تدوین قانون اساسی مبتنی بر اصول دینی، احیای بعد سیاسی و احکام اسلام مانند حج، نماز جمعه، توجه به اسلام ناب محمدی را از عمده ‌ترین دستاوردهای سیاسی انقلاب اسلامی برشمرد.

وی در ادامه با اشاره به تحریم عزاداری‌ های حسینی در ماه محرم در رژیم سابق خاطرنشان کرد: از آثار و نتایج فرهنگی انقلاب اسلامی احیای اسلام، اندیشه خود باوری و خود اتکایی، اعتماد به نفس و از بین بردن فحشا و مبارزه با ارزش ‌های مادی و طاغوتی، احیای ارزش‌ های الهی و پرورش روحیه‌ ایثار و شهادت طلبی، برخورد با فرهنگ و مقابله با تهاجم غربی است.

 حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم همچنین با بیان پیشرفت های انقلاب اسلامی در دهه سوم و چهارم اظهار داشت: چشم اندار انقلاب اسلامی، فصل نوین و نقطه عطفی بود که در عصر جاهلیت پدید آمد، بنا به فرمایشات رهبر انقلاب، هدف غایی و محوری اسلام، تحقق تمدن اسلامی است.

امام جمعه تبریز رفع تبعیضات ناروا و ایجاد امکانات عادلانه را از آرمان نظام جمهوری اسلامی ایران و آثار اقتصادی انقلاب دانست و گفت: در حوزه اقتصادی پی ریزی اقتصاد صحیح و عادلانه طبق ضوابط اسلامی و ایجاد رفاه، رفع فقر و برطرف ساختن هر گونه محرومیت از آثار انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: به دنبال وقوع انقلاب اسلامی، فضای اصول گرایی اسلامی در سراسر جهان به ویژه در کشورهای منطقه رو به گسترش بوده و تعدادی از کشورهای منطقه دست به حرکت ‌های اسلامی زدند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ادامه داد: موج بیداری اسلامی از سال ۱۳۸۹ در کشورهای منطقه آغاز شده و این ریشه در تاثیرگذاری از انقلاب اسلامی دارد.

 وی در پایان، احیای اسلام به عنوان مکتب جهانی و فروپاشی نظام دو قطبی، تغییر گفتمان منازعات جهانی، خیزش جهانی مستضعفین، مطرح شدن جهان اسلام به عنوان قدرت مطرح در نظام جهانی، تغییر معیار‌های قدرت در نظام بین الملل، بازگشت به شکوه و تمدن اسلامی، قدرت منطقه‌ای و مطرح شدن رهبران انقلاب اسلامی به عنوان الگوهای رهبری در جهان را از تاثیرات انقلاب در زمینه بین الملل دانست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha