جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام سروستانی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر گفت: فریاد آتشین امام سجاد (ع) در شام، پیامی محکم در راستای حقانیت و مظلومیت اهل بیت پیامبر (ص) و ظلم خاندان بنی امیه بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر،حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی،امروز در آستانه  شهادت امام سجاد(ع) در جمع کارکنان اداره کل اظهار داشت: فریاد آتشین امام سجاد (ع) در شام، پیامی محکم در راستای حقانیت و مظلومیت اهل بیت پیامبر (ص) و ظلم خاندان بنی امیه بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر با تبیین ویژگی های شخصیت امام سجاد عبودیت و بندگی خدا را ویژگی اصلی آن حضرت عنوان کرد و افزود: از صفات برجسته امام سجاد بندگی خداوند است و در تمام زوایای زندگی خود عبد صالح الی الله بود و از همین رو به سجاد یعنی سجده کننده و زین العابدین یعنی زینت عبادت کنندگان ملقب شد، چرا که در اوج توجه به خدا بود.

وی گفت: آن حضرت در عبودیت و ارتباط با خدا تمام تلاش خود را انجام می‌داد تا عبادت خداوند را به جا آورد و در هنگام عبادت از خود هم غافل می‌شد.

وی ادامه داد: درسی که از سیره حضرت امام سجاد السلام می گیریم این است که ایشان عبادت را با عشق و علاقه و از عمق جان خویش انجام می داد نه صرفاً برای رفع تکلیف و هرگونه عبادتی وقتی برای انسان مثمرثمر است که با عشق و علاقه و قربت الی الله باشد.

حجت‌الاسلام سروستانی ادامه داد: دومین ویژگی آن حضرت به دوران پس از شهادت پدر بزرگوارش در کربلا بر می‌گردد آن حضرت در کربلا حاضر بود و به دلیل ابتلا به بیماری قادر به شرکت در جنگ نبود شاید یکی از دلایل این امر این بود که باید رشته حجت های الهی باقی می ماند تا امور دینی جامعه اسلامی قطع نشود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر در ادامه سخنان خود افزود: اگر امروز شاهدیم محافل و مجالس عاشورا و محرم به خوبی اجرا میشود مرهون تلاش امام سجاد است آن حضرت راوی معتبر و مبلغ برجسته ای است که به‌خوبی و عاشورا را در صحنه‌های مختلف تبیین کند و مظلومیت اهل بیت (ع) و ظلم بنی امیه را بیان کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha