پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/ دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به مشکلات موجود در جامعه خاطرنشان ساخت: امروز به برکت خون شهدا و مجاهدت‌های مردم انقلابی ایران، انقلاب اسلامی ۴۰ ساله شده و دشمن به هر بهانه‌ای می‌خواهد به ایران اسلامی ضربه بزند، ما باید این مسئله را جدی بگیریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه شب گذشته در سالن اجتماعات مدرسه علمیه ملاصادق قم در جمع طلاب این  مدرسه علمیه و طلاب و روحانیون محمودآباد مقیم قم، بیان داشت: مطلوب نیست،حوزه علمیه را برای پست و مقام انتخاب کنیم؛ من از اول عمر طلبگی‌ام تاکنون هیچ‌گاه به آینده شغلی و این‌گونه مسائل فکر نکرده‌ام.

وی تصریح کرد: طلاب علوم دینی باید باخدای متعال معامله کنند، کسی که باخدای متعال معامله کرد دیگر هرقدر که در مسائل علمی جلو برود خودپرستی از دلش بیرون می‌رود و همانند درختی که بار زیادی دارد افتاده و فروتن می‌شود.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه اظهار داشت: طلبگی تنها با پوشیدن لباس روحانیت حاصل نمی‌شود، عالم بودن و خداترسی باید در دل طلاب علوم دینی نقش ببندد.

وی ادامه داد: طلاب باید از وقت خود به‌خوبی استفاده کنند و باید در کلاس درس کنجکاوانه باروحیه‌ای پرسش‌گر حضورداشته باشد و طلبه موفق کسی است که پرکار باشد، آیت‌الله حسن‌زاده آملی خاطرات خود را بیان می‌کرد که صبح‌های زود برای شرکت در درس حاضر می‌شد، حضوروغیاب‌ها قبلاً نبود و علما با جدیت دروس خود را دنبال می‌کردند.

نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: به فکر خودسازی بودن یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت در حوزه‌های علمیه به شمار می‌رود طلبه‌ای که خودسازی نداشته باشد نمی‌تواند در جامعه مؤثر واقع شود.

وی با اشاره به‌ضرورت احترام به اساتید مطرح کرد: اگر می‌خواهید در دنیا و آخرت خیر ببینید به همه اساتید خود احترام بگذارید.

آیت‌الله حسینی بوشهری گفت: همه مطالبی که برای موفقیت طلاب مطرح شد، زیرمجموعه توکل به خدای تعالی است و موفقیت انسان در مرحله نخست به اعتقاد درونی او و توکل به خدای تعالی حاصل می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات موجود در جامعه و 40 سالگی انقلاب اسلامی ایران، خاطرنشان ساخت: امروز به برکت خون شهدا و مجاهدت‌های مردم انقلابی ایران، انقلاب اسلامی 40 ساله شده و دشمن به هر بهانه‌ای می‌خواهد به ایران اسلامی ضربه بزند و ما باید این مسئله را جدی بگیریم و با جدیت در مقابل مسائل موجود با خوب درس خواندن و تبلیغ مؤثر ایستادگی کنیم.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه در پایان افزود: ما باید آسیب‌شناسی کرده و اشکالات خود را بررسی کنیم؛ از طعنه‌ها و حرف نامربوط عده‌ای در جامعه نباید ناراحت شویم و هدف الهی خود را فراموش کنیم؛ زیرا نبی مکرم اسلام(ص) با آن جایگاه رفیع در راه تبلیغ اسلام سختی‌های فراوانی را به جان خرید و ما از ایشان که بالاتر نیستیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha