پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
وب سایت اجاره خانه، میزبانی را که زن مسلمان را برای حجاب رد کرده بود، اخراج کرد

حوزه/ وب سایت اجاره خانه بین المللی «اربی‌ان‌بی»، رسما اعلام کرد میزبانی که یک مشتری زن مسلمان را به خاطر داشتن حجاب اسلامی رد کرده اخراج می شود و منازل و املاک وی از صفحه سایت حذف می گردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از دیلی صباح، وب سایت مسافرتی- اجاره خانه «اربی‌ان‌بی» میزبانی را که یک مشتری زن مسلمان را به خاطر داشتن حجاب اسلامی رد کرده بود، اخراج کرد.

این وب سایت روز چهارشنبه از طریق وب سایت بازفید اعلام کرد: فردی که یک زن مسلمان را به خاطر داشتن حجاب رد کرده از سایت اخراج می شود و کلیه منازل و املاک متعلق به این فرد از صفحه سایت حذف می شود.

گفتنی است نورجان سیلک دانشجوی 25 ساله بریتانیایی که به شهر هامبورگ در آلمان سفر کرده بود، از طریق اربی‌ان‌بی، خانه ای را اجاره کرده بود. با این حال پس از ثبت درخواست اجاره خانه، صاحب خانه به سرعت درخواست او را رد کرده بود.

سیلک از طریق پیام خصوصی با صاحب خانه تماس گرفته بود و علت رد شدن درخواستش را جویا شد.

صاحب خانه به وی جواب داده بود: متاسفم اما شما حجاب داشتید و من فکر نمی کنم که حجاب شما در محله ما مقبول باشد!

وی سپس سعی کرده بود تصمیمش را غیرشخصی و غیراسلام هراسی توصیف کند، اما سیلک که با تبعیض روبرو شده بود با وب سایت تماس گرفته و کمپینی در صفحه فیس بوک برای حذف فهرست میزبان راه اندازی کرد.

یک سخنگوی وب سایت اربی‌ان‌بی، ضمن دلجویی از این بانوی مسلمان مدعی شده با هر گونه تبعیضی در سایت آن ها مقابله می شود.

 

لازم به ذکر است اربی‌ان‌بی وبسایتی است که مردم در آن مکان‌های اقامتی را کرایه می‌دهند. این وبسایت دارای بیش از 2 میلیون مکان فهرست شده در ۳۳۰۰۰ شهر و ۱۹۱ کشور است. این شرکت که در آگوست ۲۰۰۸ به مرکزیت سان فرانسیسکو، در ایالت کالیفرنیای آمریکا بنا نهاده ‌شده، دارای مالکیت خصوصی می باشد.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha