پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
ماموستا مصطفی شیرزادی

حوزه/ امام جمعه شهرستان مریوان گفت: هرگونه احتکار و انبار کردن کالا به امید گران شدن آن به مثابه انکار قرآن کریم و خداوند متعال می باشد. بنابراین احتکار کنندگان باید بدانند که عاقبت بسیار سختی در انتظار آنان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، ماموستا مصطفی شیرزادی، صبح امروز در کلاس درس اخلاق طلاب اهل سنت شهرستان مریوان، ضمن تسلیت علمیات تروریستی در اهواز و شهادت جمعی از هم وطنان، اظهار داشت: 4 دهه از عمر پربرکت انقلاب اسلامی ایران می گذرد و در طول این مدت شاهد انواع و اقسام توطئه ها، ترورها، تحریم ها و... علیه این نظام و ملت بوده ایم.

امام جمعه شهرستان مریوان گفت: امروز هم که ایران به یکی از کشورهای مقتدار و تاثیرگذار در جهان و منطقه تبدیل شده، حساسیت دشمنان برانگیخته گردیده و می خواهند به هر نحو ممکن، جلوی پیشرفت و توسعه انقلاب اسلامی و آرمانهای آن را بگیرند.

این عالم اهل سنت در ادامه با اشاره به اینکه دشمنان این روزها مشکلات و محدودیتهای بسیاری برای ملت و نظام انقلاب اسلامی در نظر گرفته اند، افزود: انقلاب اسلامی در چهلمین سالروز پیروزی خود، با هجمه شدید دشمنان منطقه ای و جهانی روبرو شده است که آخرین نمونه از توطئه های آنان برای تضعیف این نظام، اقدام تروریستی جریان های تکفیری ـ صهیونیستی در اهواز بود.

ماموستا شیرزادی در ادامه سخنان به برخی از مشکلات و نارسایی ها در کشور اشاره داشت و گفت: تشدید تحریمهای اقتصادی دشمنان، کم کاری و سهل انگاری برخی از مدیران و... از علل مهم مشکلات معیشتی مردم در این کشور است که باید هرچه سریعتر مسئولان و دولتمردان چاره ای در این باره بیندیشند.

وی با اشاره به اینکه تاثیر تحریم های اقتصادی آنگونه که فکر می کنم بسیار نیست، گفت: متاسفانه برخی از سودجوان و منفعت طلبان در بازار به بهانه تحریم ها، نبود مواد اولیه و... دست به احتکار کالاهای اساسی مردم می زنند که این کار، در دین مبین اسلام گناهی نابخشودنی و پایمال کردن بیت المال محسوب می شود.

امام جمعه مریوان با تاکید بر اینکه رسول اکرم(ص) و ائمه اطهار(علیهم السلام) به شدت با پدیده مذموم احتکار برخورد کرده اند، تاکید کرد: رسول خدا(ص) در مذمت محتکرین و احتکارکنندگان می فرمایند:« الُمحتَكِرُ فی سُوقِنا كالمُلْحِدِ فی كِتابِ اللّه/كسى كه در بازار ما دست به احتكار زند به منزله كسى است كه كتاب خدا را انكار كند».

ماموستا شیرزادی تصریح کرد: لذا طبق فرموده رسول اکرم(ص) هرگونه احتکار و انبار کردن کالا به امید گران شدن آن به مثابه انکار قرآن کریم و خداوند متعال می باشد. بنابراین احتکار کنندگان باید بدانند که عاقبت بسیار سختی در انتظار آنان است.

وی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: همچنین از نهادهای نظارتی، تعزیزات، بازرسی، قوه قضائیه و... درخواست می کنیم که بدون هیچ گونه اغماضی با محتکرین برخورد قانونی کنند و اجازه ندهند که مردم ایران اسلامی بیش از این در تهیه کالاهای اساسی خویش دچار مشکل شوند.

امام جمعه مریوان اظهار داشت: ملت ایران در طول این سال سختی های بسیاری را متحمل شده اند، ولی همیشه از این امتحانات سربلند بیرون آمده اند و شک نداشته باشید که از این مرحله تاریخی انقلاب نیز با موفقیت و سربلندی عبور خواهیم کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha