جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجاب فرانسه

حوزه/ براساس نظرسنجی اخیر مرکز "تحقیقاتی پیو"، اکثر بزرگسالان غیر مسلمان در اروپای غربی می گویند که مخالف پوشیدن لباس های مسلمانان که چهره آنها را می پوشاند هستند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، مرکز "تحقیقات پیو" اخیرا تحقیقی در مورد واکنش غربی های غیر مسلمان، نسبت به برقع، نقاب و دیگر حجاب کامل مسلمانان منتشر کرده است که براساس این نظرسنجی، اکثر بزرگسالان غیر مسلمان در اروپای غربی می گویند که مخالف پوشیدن لباس های مسلمانان که چهره آنها را می پوشاند هستند.

این مطالعه در 15 کشور اروپای غربی -اتریش، بلژیک، دانمارک، فنلاند، فرانسه، آلمان، ایرلند، ایتالیا، هلند، نروژ، پرتغال، اسپانیا، سوئد، سوئیس و انگلستان انجام شده است.

در هلند، 66 درصد از بزرگسالان معتقدند که نباید به زنان مسلمان که در این کشور زندگی می کنند اجازه دهند لباس های مذهبی خود را بپوشند و 15 درصد نیز معتقدند که پوشیدن همه لباس های مذهبی باید ممنوع شود. در فرانسه، 51 درصد از بزرگسالان معتقدند که به زنان مسلمان نباید اجازه دهند که چهره خود را بپوشانند، و 23 درصد معتقدند که پوشیدن همه انواع لباس های زنان مسلمان باید ممنوع شود.

به طور مشابه در انگلستان، 53٪ از بزرگسالان غیرمسلمان بر این باورند که زنان مسلمانی که در انگلستان زندگی می کنند،  مجاز به پوشیدن لباس های مذهبی هستند، اما نباید لباس هایی که چهره های خود را با انها پوشش می دهند، استفاده کنند و 19٪ خواستار ممنوعیت پوشش تمام لباس های زنان مسلمان هستند.

بیشترین مخالفت با پوشیدن چهره زنان در کشور هایی به چشم می خورد که قوانینی را در این راستا تصویب کرده اند، از جمله دانمارک(22 درصد مخالفت با همه انواع لباس مسلمانان) که در ماه آگوست گذشته، قانونی را تصویب کرد که پوشش صورت در اماکن عمومی را غیرقانونی اعلام کرد البته به جز زمانی که هوا بسیار سرد باشد. اتریش (24 درصد مخالفت با همه انواع لباس های مسلمان)، بلژیک (28 درصد)، ایتالیا (31 درصد) و اسپانیا (24 درصد) نیز قوانین مشابهی را در سال های اخیر تصویب کرده اند.

پرتغال و فنلاند استثنا هستند

در این بررسی، پرتغال و فنلاند استثنا هستند: فقط 12 درصد از پرتغالی ها و 14 درصد از فنلاندی ها مخالف پوشیدن لباس هایی هستند که صورت را می پوشاند. و 52 درصد از پرتغالی ها موافق پوشش لباس های مذهبی هستند.

این نظرسنجی مرکز تحقیقات پیو نشان می دهد که اکثریت اروپاییان غیر مسلمان غربی اقلیت های مذهبی از جمله مسلمانان را به رسمیت می شناسند و به عنوان مثال، 66٪ از بزرگسالان غیر مسلمان در این 15 کشور می گویند که آنها یک فرد مسلمان را در خانواده خود می پذیرند. در فرانسه، 57 درصد از بزرگسالان غیر مسلمان بیان کردند که می توانند یک مسلمان را در خانواده خود بپذیرند.

با این حال، حتی در میان آن اروپایی هایی که نسبت به مسلمانان نگرش باز دارند و آنها را در میان خانواده خود می پذیرند، 55 درصد آنها می گویند حجاب کامل را نمی توانند بپذیرند. این عدم پذیرش به ویژه در مورد آلمان، انگلستان، هلند، سوئیس و اتریش که در سال های اخیر تحت تأثیر حملات افراطیون قرار گرفته اند و برای ممنوعیت پوشش چنین لباس هایی دلایل امنیتی را بیان کرده اند بیشتر است

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha