پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام ماندگاری

حوزه/ رئیس موسسه روایت سیره شهدا بر لزوم عمل همه مردم و مسئولان به وظیفه خود در قبال اربعین حسینی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه حجت الاسلام والمسلمین مهدی ماندگاری امروز در گردهمایی فعالان جبهه انقلاب اسلامی در اربعین در مسجد مقدس جمکران با ذکر این مطلب که همه فعالان عرصه هیئت و اربعین به دعوت امام زمان(عج) در این مسیر قرار گرفته اند، گفت: باید ایمان داشته باشیم که خداوند کارگردان ظهور است و اسباب ظهور در مسیر اربعین مهیا می شود زیرا قرار است که امام زمان(عج) با معارفه جد شریف شان خود را معرفی می کنند.

وی افزود: امام زمان(عج) با نام امام حسین(عج) در این مسیر قرار می گیرند و اربعین بهترین نقطه برای آغاز این جریان است؛برای عنایت یافتن نزد امام رضا(ع) و اهل بیت(ع) نیازمند قابل شدن است؛ این قابلیت نیز توسط خود حضرات معصومین(عج) ایجاد می شود؛ همه ما قابلیت نوکری را از ائمه گرفتیم.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با ذکر این مطلب که توفیق نوکری در اربعین با فرض نقصان نوکران داده می شود یادآورشد: باید از همین ابتدا از این نقصان ها استغفار کنیم؛ قطعا این مسیر بدون خطا نخواهد بود؛ زمانی که قدر نعمت های الهی دانسته می شود، زمان فرج است.

وی افزود: با سه ذکر حمد، استغفار و صلوات به خود می فهمانیم که ما نمی توانیم حق اربعین را ادا کنیم بلکه امام زمان(عج) است که باید این حق را ادا کند؛ روضه خوانی برای امام حسین(عج) کلید استجابت دعا است؛ سعی کنیم که ارتباط خود با امام زمان(عج) را با روضه تقویت کنیم؛ موکب داران باید روضه خوان باشند.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا با ذکر این مطلب که امسال می خواهیم بعثت انقلاب اسلامی خود را در چهلمین سال انقلاب اسلامی در اربعین فریاد بزنیم اظهارکرد: همه این جریان توسط امام عصر(عج) انجام خواهد شد؛ اربعین مصداق آیه مبارکه تعاونوا علی البر و التقوی است.

وی گفت: تحقق این شعار قرآنی با پنج اصل است؛ سنت الهی بدون هیچ توقفی کار خود را انجام دهد؛ یمن باید پیش از ظهور معرفی شود و عربستان بدبخت وظیفه معرفی یمن را به دوش کشید؛ حزب الله بایدبه دنیا معرفی می شدو اسراییل بدبخت آن را به دنیا معرفی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با ذکر این مطلب که شهدا به دو سنت الهی التزام داشتند اظهارکرد: اولین سنت الهی آن است که دین خدا باید جهانی شود؛ نصرت دین خدا اولین خواسته شهدا از خداوند بود؛ اربعین واسطه نصرت دین خدا است و به همین جهت ما نیز باید در این مسیر قرار گیریم.

این فعال فرهنگی و تبلیغی با ذکر این مطلب که دومین سنت الهی، هدایت خلق است تصریح کرد: خداوند می خواهد مردم را هدایت کند و شهدا نیز در این مسیر واسطه شدند؛ هرجایی که دین خداوند ابلاغ می شود شهدا نیز در آن سهیم هستند.

وی افزود: آیه 54 سوره مائده دربردارنده دو خبر است که اولین آن عدم همراهی مردم با وصی با پیامبر است ولی خبر خوب، آن بود که عده ای پس از تو می آیند و دین الهی را یاری می کنند و در همان موقع دستشان بر دوش سلمان قرار گرفت؛ نسل سلمان هستند که دین خدا را یاری می کنند؛ امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) نیز واسطه این امر برای مردم ما شدند.

استاد حوزه بیان کرد: امت سازی اولین شرط تحقق آیه تعاونوا است؛ امروز نیز رهبر انقلاب فرمودند که اگر همه مردم برای رفع مشکلات تجمیع شوند مشکلات حل شود؛ رهبر انقلاب امروز عظمت ایران اسلامی، اقتدار نظام اسلامی و شکست ناپذیرایی انقلاب اسلامی سه کارکرد بزرگ هستند؛ انقلاب اسلامی دیگر شکست نخواهد خورد.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری بیان کرد: دومین شرط تحقق مباحث رهبری آیه مذکور، تلاش و توکل است؛ قدرت ابرقدرت ها در مقابل خدا از ذره هم کمتر است؛ سومین عنصر، توسل است به خدا و محمد و آل محمد(ص) است؛ تحمل چهارمین شرط طی این مسیر است؛ پنجمین شرط نیز تعاون است؛ تعاون نیز پنج شرط نیاز دارد که اولین شرط آن امت سازی است؛ اربعین به ما می فرماید که اگر پرچم امام حسین(ع) را بلند کنید همه مردم زیر پرچم حب الحسین(ع) قرار می گیرند.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا گفت: باید با حب الحسین(ع) همه را تجمیع کنیم؛ سیاست دشمن، سیاست درگیری شیعه و سنی است؛ امت سازی باید خانه و محل و جامعه ایجاد شود؛ دلیل اصرار رهبر معظم انقلاب بر عدم تسویه حساب با دولت در این شرایط به همین دلیل است زیرا اگر این اجتماع از بین برود مشکلات را نمی توان مهار کرد.

وی افزود: دومین عنصر، نیاز به حضور امام است؛ اصل دوم، آن است که اقتدار امام باید حفظ شود؛ لبیک یا حسین(ع) در مسیر امام سازی برای امت الهی است؛ مطالبه گری ما باید امت سازی و حمایت از امام باشد.

استاد حوزه بیان کرد: 9 میلیون نفر در سال گذشته برای تفریح و ... به کشورهای دیگر رفته اند یک نفر از آنها سوال نمی کند که پول هایتان را برای فقرا اختصاص دهید، ولی وقتی مردم به اربعین می روند به آنها می گویند پول هایتان را به فقرا بدهند؛ در گذشته مردم برای اربعین دست و پای خود را می دادند ولی چرا امروز می ترسیم برای رفتن به اربعین، قرض کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری بیان کرد: عنصر سوم تحقق آیه تعاونوا، اصل وحدت است؛ نباید اجازه دهیم که هیچ کسی امت حسینی(ع) را متفرق کند؛ کسانی زیر پرچم حضرت حضور می یابند که اصلا شیعه و مسلمان نیستند.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا گفت: اصل چهارم، تاکید بر مسیر «بر» است؛ قطعا سفرهای اروپایی مثل «بر» قطعی نیست؛ ویزای مسافرتی برای اروپا شکل گرفت ولی مصداق اصلی «بر» همین زیارت اربعین است؛ همه مسئولان باید سهم خود را در جریان اربعین مشخص کنند؛ سهم مسئولان در ساده سازی مسیر اربعین چیست؟

وی افزود: پاکستان مرز میرجاوه را برای زائران مهیا می کند؛ مسئولان ما نباید از آنها عقب باشند یعنی در مرزها باید تسهیلات فراهم کنند؛ در این روزها باید با پایین آوردن قیمت ارز سفر مسافران اربعین را تسهیل کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری اصل پنجم رامطالبه گری در عرصه تقوا دانست و تصریح کرد: تقوا رعایت فرامین الهی است به هر میزانی است؛ تا زمانی که تقوا رعایت نشود هیچ کاری پیش نمی رود؛ اگر تقوا رعایت شود خداوند به ما روزی می دهد؛ اگر قرار است به دولت انتقاد شود باید بدون غرض ورزی انجام شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha