چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
آیت الله خاتمی در تجمع بزرگ حوزویان

حوزه/ امام جمعه موقت تهران گفت: در عرصه‌ امروز، امام سجادوار در صحنه باشیم و از انقلابمان که برگرفته از نهضت عاشورای حسینی است پاسداری کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، آیت ‌الله سید احمد خاتمی عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری، امروز در اجتماع بزرگ بسیجیان آذربایجان ‌شرقی، این تجمع را رزمایش وحدت خواند و اظهار داشت: در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، دشمنان به فکر سرنگونی انقلاب هستند، اما آن ها در این آرزو ناکام مانده و این آرزو را به گور خواهند برد.

وی با بیان اینکه خداوند به این ملت عنایت داشته و دارد اما ما هم باید به وظیفه خود عمل کرده و از سرمایه‌ های نهضت اسلامی پاسداری کنیم، تاکید کرد: آزادگان کربلا نحوه پاسداری از اسلام را به ما آموختند و در سخت ‌ترین شرایط خود را فدای اسلام کردند، ما هم باید بیاموزیم در عرصه‌ امروز، امام سجادوار در صحنه باشیم و از انقلابمان که برگرفته از نهضت عاشورای حسینی است پاسداری کنیم.

امام جمعه موقت تهران حضور ملت در صحنه را سرمایه عظیم انقلاب اسلامی دانست و اذعان داشت: امروز اردوگاه سید الشهدا و اردوگاه یزیدیان را می‌ بینیم و ما در اردوگاه سید الشهدا هستیم و شعارمان هیهات من الذله است.

عضو هیئت رئیسه‌ مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه دومین سرمایه‌ این نهضت، دین و عشق به آل الله است، ابراز داشت: دشمن دید که در عاشورا میلیون‌ ها نفر در خیابان بودند و علیرغم فشار اقتصادی ذره‌ ای از احسان‌ ها و اطعام نیازمندان کم نشد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه جوانان می‌‌ توانند در خط پاسداری از ارزش‌ ها باشند، گفت: سرمایه‌ سوم نهضت اسلامی، امید به آینده است، دشمنان می‌ خواهند این سرمایه را با تبعات پیچیده مانند جنگ احزاب از بین ببرند اما نمی ‌دانند که انقلاب در حال پیشروی است و آمریکا، صهیونیست و ضد انقلاب ‌ها در حال سقوط هستند.

آیت ‌الله خاتمی در ادامه فرهنگ «ما می ‌توانیم» را سرمایه دیگر انقلاب اسلامی دانست و افزود: دشمن می‌ خواهد چنین القا کند که ما توان نداریم و درصدد است فرهنگ نمی‌ توانیم را راه بیاندازد.

وی تاکید کرد: دشمنان زمانی در بحث موشک‌ ها می‌ گفتند این ‌ها شعار می‌ دهند و نمی‌ توانند موشک نقطه زن داشته باشند، اما دیدند در شرق فرات چه شد، دیدند که موشک‌ ها در ۵ کیلومتری مقر آمریکایی‌ ها فرود آمد و این پیام بود که اگر دست از پا خطا کنید مقرهایتان و از آن مهمتر تلاویو و حیفا را هم می ‌توانیم با خاک یکسان کنیم.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: ملت ایران با فریاد لا اله الا الله، پوز آمریکا را به خاک مالیدند و تا جنایتکاران عالم هستند، شعار مرگ بر آمریکا هم خواهد بود.

وی تصریح کرد: آمریکا در این مدت چهل سال یک روز هم به فکر مذاکره نبوده، بلکه به فکر سلطه بوده و به دروغ می‌ گویند که برای مداکره آماده‌اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بر ضرورت حفظ وحدت ملی تاکید کرد و گفت: نیروهای مسلح ما به جد بازوان پر توان این ملت‌ هستند و در عرصه‌ های نظامی، معنویت و خدمت به مردم فعال بوده و دشمنان را به وحشت انداخته ‌اند.

وی ولایت مداری را سرمایه مهم مردم ایران عنوان و خاطرنشان کرد: امروز بزرگی، رهبری این ملت را به عهده دارد که همان راه با صفای امام راحل را دنبال می‌ کند و این سرمایه نفیسی است که همراه شماست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha