جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
محمد حسین ظریفیان در نشست رسانه ای با اصحاب رسانه

حوزه/ همایش اخلاق و رسانه با محوریت مرکز پژوهشگاه صدا وسیما و ۴۰ دانشگاه، حوزه های علمیه ومجموعه رسانه ها در آذرماه در قم برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،دکتر ظریفیان، پیش از ظهر امروز دردیدار با حضرت آیت الله علوی گرگانی، گفت: سازمان صدا وسیما از 25 سال گذشته بر اساس منویات رهبری، مرکز پژوهش های اسلامی را راه اندازی کرد تا عهده دار ارتباط بین حوزه های علمیه وبخش های وصدا وسیما باشد.

مدیر کل پژوهش های اسلامی صدا و سیما افزود: در عین این حال این مرکز، توانسته همه تلاش خود را برای تولید محتوای دینی برای بخش های مختلف صدا و سیما متمرکز کند.

تولید 800 عنوان کتاب در پژوهشگاه صدا و سیما

وی اضافه کرد: این اقدام منجر به تولید  800 عنوان کتاب، بیش از هزار و 200 نشریه، مستند و فیلم های کوتاه، راه اندازی بانک اطلاعاتی کارشناسان علوم اسلامی و انسانی که افتخار برای نظام، حوزه و صداوسیما می باشد، شده است.

ظریفیان اظهارداشت: این مجموعه، در واقع یک مجموعه حوزوی است و فعالان دراین بخش، هویت حوزوی دارند و توانسته نصاب خوبی از پژوهشی دینی در رسانه را شکل دهند.

دستاوردهای پژوهشگاه

مدیر کل پژوهش های صدا و سیما بابیان اینکه در دنیای غرب با ادبیات مسیحیت نسبت به دین و رسانه توجه خاصی شده و این اتفاق در دنیای اسلام با راه اندازی مرکز پژوهشگاه که عهده دار نسبت دین و رسانه است ایجاد شده، عنوان کرد: این مرکز در این مدت دارای دستاوردهای مهمی در حوزه دین و رسانه بوده که از جمله دستاورد این مرکز رسانه و حوزوی تولید دانش مذهبی و ادبیات علمی برای بخش رسانه است.

همایش اخلاق و رسانه

 ظریفیان بابیان اینکه در سالهای گذشته همایش دین و رسانه و دو همایش رسانه تلویزیون و سکولاریزم برکاتی داشته، افزود: از جمله آن ادبیات نظری، دانش و مجموعه مقالات و کتاب بوده و این تولیدات توانسته حرف اسلام را در حوزه رسانه بیان کند.

 

 مدیر کل پژوهش های صدا و سیما افزود: در این همایش از فضلاء و برجسته گان علمی حوزه که در حوزه دین ورسانه تفحص و جستجو کردند، مقالاتی را تدوین کردند و مورد اقبال قرار گرفته است وبعضی از مراکز اسلامی لبنان اظهار علاقه برای ترجمه مقالات برای دنیای اسلام و مخاطبان در فضای جهان فکری عرب می کنند.

همکاری 40 دانشگاه و مرکز حوزوی

وی افزود: همایش اخلاق و رسانه با محوریت مرکز پژوهشگاه صدا وسیما و 40 دانشگاه، حوزه های علمیه ومجموعه راسانه ها  در آذرماه برگزار می شود.

مدیر کل پژوش های صدا و سیما گفت: امروز در شرایط هستیم که به بحث اخلاق توجه چندانی نمی شود وتبدیل به گمشده برای انسان شده است.

وی تأکید کرد: در کنار انتقاداتی که به تولیدات به شبکه های صدا وسیما داریم وقتی بررسی می کنیم و دیگر شبکه ها را می بینیم، متوجه می شویم، به برکت انقلاب ایران اخلاقی ترین رسانه را در موضوعات اخلاقی سیاسی و حرفه ای دارد.

تأکید براخلاق درصدا وسیما

دکتر ظریفیان اظهار داشت: سازمان صدا و سیما که قرار است به عنوان رسانه تراز دینی و انقلاب باشد، براینکه رسانه اخلاق مدار و دین باشد، راه طولانی و سختی در پیش رو دارد.

مدیر کل پژوش های صدا و سیما افزود: رئیس صداو سیما و بخش های دیگر سازمان نسبت به برگزاری این همایش و شکل گیری گفتمان و ادبیات مسلط در فضای رسانه و علمی کشور، که موجب  می شود اخلاق در صدا وسیما رعایت شود، تأکید دارند.

وی گفت: الان 156 شبکه رسانه شنیداری وبیداری در صدا وسیما وجود دارد و اداره اینها با مخاطبان چند صد میلیونی که در دنیا پیدا می کند، حساسیت هایی دارد، حتما حوزه های علمیه و این مرکز به نمایندگی مراجع این مسائل را دنبال می کند.

حرکت صدا و سیما براساس منویات رهبر انقلاب و مراجع

دکتر ظریفیان اظهار داشت: تا الان تمام تلاش مرکز پژوهشهای صدا وسیما  این بود که بر اساس منویات رهبر انقلاب و مراجع حرکت کند.

ارسال 300 چکیده مقاله به دبیرخانه همایش

وی بابیان اینکه این همایش در دو بخش رسانه اخلاقی و اخلاق رسانه در آذرماه در برگزار می شود، گفت: این همایش به دنبال تحول عالمانه در صدا وسیما است.

ظریفیان افزود: تا کنون بیش از 300 چکیده مقاله به دبیرخانه رسیده و حتما منویات مراجع تقلید می تواند جهت گیری مسئولین این مرکز رسانه ای و حوزوی کمک کند.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha