جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام جعفر طبرسی - معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که بسیاری از طلاب قبل از ورود به حوزه هیچ هدف و برنامه مشخصی برای آینده خود ندارند، گفت: در این قسمت حضور مشاور در مدرسه می تواند از بروز بسیاری از مشکلات و سردرگمی های احتمالی برای طلبه جلوگیری کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از مازندران، حجت الاسلام جعفر طبرسی معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران،امروز در نشست با مشاوران مرکز مشاوره حوزه علمیه استان در ساری با مهم ارزیابی کردن مسأله مشاوره در حوزه از آن به عنوان راهکاری مهم در جهت رشد علمی و اخلاقی طلاب دانست.

وی با بیان این که خوشبختانه به همت مدیریت حوزه علمیه و حمایت های قم، مرکز مشاوره حوزه علمیه مازندران چند سالی است که در استان فعال خود را آغاز کرده است، افزود: در حال حاضر بیش از سی مشاور در این مرکز مشغول فعالیت هستند.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که مسأله مشاوره در گذشته به صورت تخصصی و جدی در مدارس علمیه مطرح نبود، گفت: در حال حاضر این موضوع مهم خود دارای سازوکار و برنامه های سالانه مشخصی است.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که از ظرفیت طلاب و اساتید بومی در مرکز مشاوره استان بهره مند هستیم، خاطرنشان کرد: این افراد پس از گذراندن دوره های مقدماتی و تکمیلی در حال حاضر به عنوان مشاور در مدارس علمیه استان مشغول فعالیت هستند.

وی با اشاره به این که مشاوره مسیر را برای حرکت طلاب هموار می کند، تصریح کرد: به طور حتم طلاب در طول دوران زندگی طلبگی با مشکلاتی مواجه خواهند کرد که مشاوره می تواند از خطر انحراف آنها را مصون نگه دارد.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که مشاوره تنها در مسائل شخصی طلاب نیست بلکه در موضوع آموزشی نیز طلاب به مشاوره جدی نیاز دارند، افزود: متأسفانه بخشی از طلاب وقتی وارد حوزه می شود دچار سردرگمی هستند که مشاوره می تواند کمک شایانی به آنها کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مشاور با تعامل و ارتباط سازنده با طلاب می تواند مشکلات شخصی و تحصیلی او را شناسایی و در جهت رفع آن راهکارهای لازم را ارائه کند، گفت: حضور یک مشاور در کنار طلاب می تواند نقش بسیار مؤثری در موفقیت او داشته باشد.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که بسیاری از طلاب قبل از ورود به حوزه هیچ هدف و برنامه مشخصی برای آینده خود ندارند، افزود: در این قسمت حضور مشاور در مدرسه می تواند از بروز بسیاری از مشکلات و سردرگمی های احتمالی برای طلبه جلوگیری کند.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که در دوره میثاق طلبگی کمی به مسائل مشاوره ای پرداخته شد، خاطرنشان کرد: اما در طول دوران تحصیلی مشاور در کنار طلاب جوان خواهد بود و راهنمایی های لازم را در بخش های مختلف به آنها ارائه خواهد داد.

وی با بیان این که مباحث بسیار مهم و کلیدی در دوران تحصیلی طلاب وجود دارد که آنها نسبت به آن بیگانه هستند، افزود: این مشاوران هستند که به مرور و با برقراری ارتباط با طلاب می توانند این مسائل مهم را برای آنها بیان کنند و مسیر صحیح را به آنها نشان دهند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha