شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
عبدالهادی فقهی زاده

حوزه/ دکتر فقهی زاده با اشاره به موقعیت ممتاز شهر مقدس قم در جهان اسلام تاکید کرد: شهر قم بزرگترین افتخار علمی جهان تشیع است و در این شهر وجود یک استودیوی قرآنی از کارهای مهم و لازمی بود که این معاونت به دنبال ایجاد آن بود.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» ، دکتر عبدالهادی فقهی زاده، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، امروز در مراسم افتتاح اولین استودیوی ضبط قرآنی در قم که به همت این معاونت در ساختمان موسسه فرهنگی هنری آفاق نورالهدی برگزار شد، با اشاره به ضرورت پرداختن به معارف ناب قرآن کریم در کشور گفت: یکی از مهم ترین کارویژه های معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداختن به معارف قرآن و اهل بیت(ع) و نشر آن از طریق هنر و رسانه می باشد.

وی افزود: امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی بسیاری از روش های سنتی دیگر جوابگو نیست و باید به سمت ابزار های نو و متناسب با زمان برای نشر و گسترش یک فرهنگ استفاده کرد و فعالیت های قرآنی نیز از این قاعده مستثنی نیست و باید در کنار همه روش های سنتی که در جای خود نیز لازم هستند از ابزار ها و عرصه های جدید نیز بهره برد.

دکتر فقهی زاده نقش رسانه در بازتولید و گسترش بسیاری از مفاهیم دینی را مهم توصیف کرد و خاطر نشان ساخت: امروزه بدون استفاده از این بسترهای جدیدی که به کمک رشد علم و تکنولوژی به وجودآمده است نمی توان به خوبی به نتایج مطلوب دست یافت و ما نیز در معاونت قرآن و عترت وزارتخانه به این امر مهم اهتمام داشتیم که یکی از ثمرات آن را در افتتاح همین استودیوی ضبط قرآنی مشاهده می شود.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با نگرش خوبی که ما در این معاونت داشتیم در یک فاز اقدام به تاسیس پنج استودیوی ضبط قرآنی در کشور کردیم؛ قبلا چهار استودیو در شهرهای تبریز، تهران، مشهد و یزد افتتاح شده و امروز نیز پنجمین استودیوی قرآنی در شهر مقدس قم افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به موقعیت ممتاز شهر مقدس قم در جهان اسلام تاکید کرد: شهر قم بزرگترین افتخار علمی جهان تشیع است و در این شهر  وجود یک استودیوی قرآنی از کارهای مهم و لازمی بود که این معاونت به دنبال ایجاد آن بود.

 فقهی زاده در پایان ابراز امیدواری کرد تاسیس و راه اندازی این استودیوی قرآنی در شهر مقدس قم به عنوان بزرگترین افتخار علمی جهان تشیع بتواند یک پایگاهی شود برای حمایت هر چه بیشتر فعالیت های قرآنی در کشور و همگان با نور این کتاب آسمانی به هدایت برسند.

 

۳۱۳/۳۲

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha