سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام صالحی ساداتی در بیستمین اجلاسیه اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم

حوزه/ مدیر اداره اخلاق حوزه علمیه قم گفت: اساتید کمیسیون اخلاق و تربیت تأکید داشتند که باید برنامه های جدی، برای توجه اساتید و طلاب به قرآن و همین طور نهادیه شدن نهج البلاغه دیده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت  الاسلام سید مرتضی صالحی ساداتی در بیستمین اجلاسیه اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم که پیش از ظهر امروز در سالن همایش مدرسه امام کاظم(ع) برگزار شد، اظهار داشت: مسأله تربیت در حقیقت بر عهده اساتید است و از وظایف آن ها می باشد.

وی در ارائه فعالیت کمیسیون تهذیب و تربیت گفت: یکی از مسائلی که اساتید  در این کمیسیون بحث کردند، انجام امور تربیتی زودبازده و پرهیز از کارهای کلیشه ای بود.

حجت  الاسلام صالحی ساداتی افزود: وقت آن رسیده که امور تهذیبی در حوزه رنگ و بوی جدیدی به خود بگیرد و اخلاق به صورت عملی در حوزه پیاده شود.

وی انجام اقدامات کاربردی برای ارتقای سطح تربیت و اخلاق در بین طلاب و خانواده های ایشان را از دیگر مصوبات این کمیسیون برشمرد و خاطرنشان کرد: خیلی از اوقات دیده می شود که توجه خوبی به خانواده های طلاب صورت نمی گیرد از این رو تلاش برای توجه به خانواده ها و تقویت ابعاد اخلاقی در میان آنها نیز اهمیت ویژه ای دارد.

مدیر اداره اخلاق حوزه علمیه قم با بیان اینکه  قرآن و کتاب های ارزشمندی همچون نهج البلاغه نیز در حوزه رنگ و بوی جدی ندارد گفت: اساتید کمیسیون اخلاق و تربیت تأکید داشتند که باید برنامه های جدی برای توجه اساتید و طلاب به قرآن و همین طور نهادیه شدن نهج البلاغه صورت بگیرد.

وی توضیح داد: آموزش های مسائل سیاسی، اقتصادی و فرهنگی از سوی اساتید ازدیگر مواردی مورد بحث در این کمیسیون بود تا اینکه سطح اخلاق در جامعه ارتقا یابد.

صالحی ساداتی با بیان اینکه رابطه استاد و شاگرد نباید به کلاس درس خلاصه شود، افزود: رابطه پدرانه استاد می تواند نقش به سزایی در شکل گیری اخلاق علمی طلاب داشته باشد.

رئیس کمیسیون  تهذیب و تربیت  حوزه  قم، با بیان اینکه تجمل گرایی با روح اخلاقی اساتید حوزه سازگار نیست گفت: از دیگر مواردی که در این کمیسیون مطرح شد پرهیز از تجمل گرایی مدیران و اساتید می باشد؛ چراکه یک استاد باید در مقام عمل نیز الگو  اخلاقی باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha