پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین ربانی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین ربانی به شبهات اخیر درباره پرداخت هزینه میلیاردی به طلاب اشاره کرد و گفت: خدا هدایت کند آن فرد را اگر قابل هدایت است. انتظار بود که مجموعه ها و تشکل های حوزوی بیشتر به پاسخ می‌پرداختند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین ربانی پیش از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت سالروز تأسیس مرکز خدمات با تبریک سالروز تأسیس مرکز خدمات گفت: برگزاری مراسم‌های سالروز تأسیس باید از روال سنتی خارج شده و کاری علمی، صحیح و ارزشمند انجام شود تا باعث رشد و ترقی بیشتر سازمان شود.

رئیس مرکز خدمات حوزه تصریح کرد: هر سال باید نگاه کنیم کجا بوده‌ایم، چه مقدار پیشرفت داشته‌ایم و در آینده می‌خواهیم به چه نقطه‌ای برسیم.

وی از همه همکاران مرکز برای تلاش در خدمت به طلاب و روحانیان قدردانی کرد و گفت: مطمئناً همه شما در توفیقات مرکز خدمات مؤثر بوده‌اید و دعای خیر ولی‌عصر(عج) بدرقه راه شما خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی افزود: امروز مرکز خدمات، نهادی است که در همه استان‌ها به خوبی شناخته شده و مرکزی است که در سطوح بالای حوزه نقش آفرین است.

وی با بیان اینکه معیار اصلی موفقیت مرکز خدمات رضایت طلبه است، گفت: آرامشی که طلاب و روحانیان به دست می‌آورند و خشنودی‌ که یک خانواده روحانی با وجود تمام مظلومیت‌ها و محرومیت‌های این قشر پیدا می‌کند نشان دهنده موفقیت این مرکز است.

رئیس مرکز خدمات حوزه بیان کرد: مرکز خدمات باید خانه امید هر طلبه‌ای باشد تا در زمان گرفتاری‌ها و مشکلات به آن مراجعه کند.

وی از اینکه اکثر نیروهای شاغل در مرکز خدمات جوان هستند اظهار خشنودی کرد و گفت: تحول و پیشرفت‌ها از جوانان شروع می‌شود، شما جوانان ذوق و انرژی دارید و از شما انتظار بیشتری برای تحول و پیشرفت است. از شما انتظار گام‌های بلندتر و خدمات بیشتر و بهتری داریم.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی در بخش دیگری از سخنان خود به شبهات اخیر درباره پرداخت هزینه میلیاردی به طلاب اشاره کرد و گفت: خدا هدایت کند آن فرد را اگر قابل هدایت است.انتظار بود که مجموعه ها و تشکل های حوزوی بیشتر به پاسخ می‌پرداختند.

وی بیان کرد: این فرد با جوسازی می‌گوید که قرار است در سال 1414 یعنی 18 سال بعد که طلبه‌ها 300 هزار نفر شوند به هرکدام ماهی 2 میلیون و نیم داده شود! باید گفت امروز نه مبلغی داده شده و نه 18 سال بعد است که از حالا به آن پرداخته‌اید.

رئیس مرکز خدمات حوزه افزود: گاهی برخی حرف‌ها خیلی شیطنت‌آمیز است. شما همین الآن را تحلیل کن. چه کسی گفته است که قرار است این مبلغ پرداخت شود. چرا از الآن نگران این هستی که 18 سال بعد فلان مبلغ پرداخت شود.

 

وحدت ملی ما در گرو وحدت فرهنگی ما است

وی با بیان اینکه وحدت ملی ما در گرو وحدت فرهنگی ما است و اگر بخواهیم وحدت ملی داشته باشیم نیاز به وحدت فرهنگی داریم افزود: هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّه و لبیک یا حسینی که در همه جای کشور گفته می‌شود نشان‌دهنده وحدت فرهنگی ما است و اگر آن نباشد وحدت ملی ما از بین می‌رود.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی ابراز داشت: دشمن تلاش می‌کند وحدت فرهنگی ما را از بین ببرد و یک بعد اصلی وحدت فرهنگی، ارزشی‌های دینی و تشیع است که به دست روحانیت تقویت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در 200 سال گذشته و در دوران قاجار و پهلوی بخشی از ایران جدا شده است گفت: هر جا پای دین و ایمان در میان بوده است مردم ایستاده‌اند و از ملیت هم دفاع کرده‌اند و هر جا دین نبوده همین اتفاق 200 سال قبل رخ داده است.

رئیس مرکز خدمات حوزه گفت: شما در مرکز خدمات با خدمت به روحانیت غیر مستقیم به وحدت ملی کمک کرده و مرزهای ایران را حفظ می‌کنید.

وی عنوان کرد: بخش عمده دفاع از مرزها مربوط به نیروهای نظامی است؛ ولی نقش شما هم ارزشمند است. شما باید افتخار کنید که به این قشر عزیز خدمت می‌کنید، ولی باید بیش از گذشته تلاش کنید؛ چراکه با توجه به موفقیت‌هایی که صورت گرفته است تا جایی که باید باشیم فاصله‌داریم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha