جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 همایش سازمان ملل متحد برای معرفی اسلام

حوزه/ کمالی رئیس هیئت آستان مقدس حسینی که برای مشارکت در همایش «بازگرداندن نقش پیشگام فکری و تقویت جوامع عادل و مسالمت جو » به نیویورک رفته از مشارکت این آستان در همایش خبر داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، کمالی رئیس هیئت آستان مقدس حسینی که برای مشارکت در همایش«بازگرداندن نقش پیشگام فکری و تقویت جوامع عادل و مسالمت جو» به نیویورک رفته از مشارکت این آستان در همایش خبر داد.

این همایش با همکاری آستان مقدس حسینی و عباسی، مؤسسه آیت الله خوئی و ائتلاف علمی پژوهش و میراث سازمان ملل متحد برگزار می شود.

کمالی گفت: این همایش، تقویت عدالت، صلح و کثرت گرایی اجتماعی را بررسی خواهد کرد و قصد دارد اندیشمندان بارز را برای ارزیابی اندیشه و چالش هایی که در نشر تفکر اعتدالی با آن مواجه هستند، کنار هم جمع کند.

وی افزود: در این همایش شخصیت های مهم مسلمان و غیر مسلمان از کشور های جهان برای بررسی این دیدگاه ها و افکار حضور خواهند یافت.

کمالی تصریح کرد: آستان مقدس حسینی با سه پژوهش در این همایش شرکت دارد که عنوان های آن به شرح زیر است:

اول: "نقش میراث دینی و فرهنگی در تقویت جامعه اسلامی؛ آستان مقدس حسینی به عنوان نمونه".

دوم: "رویکردی برای مقابله با افراطی گری؛ نجف اشرف به عنوان نمونه".

سوم: "جلوگیری از خشونت علیه اقلیت ها، زنان و کودکان".

رئیس هیئت آستان حسینی اشاره کرد: هدف از این همایش معرفی دیدگاه حقیقی اسلام به دور از تعصب و افراطی گری است.

وی ادامه داد: از مهمترین محور های این همایش، رویکرد مقابله با اسلام هراسی و افراطی گری دینی است که هدف آن حذف شایعاتی است که بین غیر مسلمانان رواج یافته و عنوان این پژوهش "دیدگاه های شاذ و فلسفه های غیر صحیح به نام اسلام" می باشد.

 کمالی افزود: از محور های دیگر این همایش، تقویت عدالت اجتماعی در جهان و جلوگیری از خشونت علیه اقلیت های دینی یا نژادی، زنان و کودکان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha