پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام سعید روستاآزاد، معاون فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم

حوزه/ معاون فرهنگی-تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: امروز روحانیت باید با مردم همراه بوده و روابط نزدیک تری با جامعه داشته باشیم تا از نزدیک با وضع زندگی ما آشنا شده و کمی از مشکلات موجود کم شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد، معاون فرهنگی-تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در جمع طلاب امیرکلایی مقیم قم که در سالن اجتماعات دفتر تبلیغات با موضوع چالش های تبلیغی طلاب برگزار شد، اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن کریم فرموده است که علما و مبلغان دین نسبت به خدای متعال خشیت دارند و با توجه به این آیات متوجه می شویم که مبلغانی خشیت الهی دارند که به صورت مستمر به کار تبلیغ مشغول هستند.

وی ابراز داشت: سختی کار تبلیغ از بعد از انقلاب که دین مردم با سیاست گره خورده است، بیشتر شده و در اوضاع فعلی نیز سختی کار بیش از گذشته شده است.

معاون فرهنگی-تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خاطرنشان ساخت: ما بخواهیم یا نخواهیم، مردم یک روحانی را نماینده نظام جمهوری و سیاست های کشور نیز می دانند و متأسفانه برخی از مردم هم باور ندارند که طلاب در مضیقه و تنگنا هستند که نشان دهنده سختی کار ماست.

حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد تصریح کرد: رویکرد توجیه، رویکردی بود که در گذشته رواج بسیاری داشت و بسیاری از مشکلات توجیه می شد؛ اما امروز به دلیل شیوع فضای مجازی این نوع از توجیه، رخت بربسته و نمی توان از این رویکرد استفاده کرد.

وی بیان داشت: رویکرد همراهی حداکثری با مردم نیز مناسب نمی باشد؛ چراکه برخی از افراد از نقد و انتقاد به بدگویی، فحاشی، اتهام دزدی و اختلاس به تمام مسئولین رسیده و همه چیز را زیر سؤال می برند؛ اینجاست که سختی کار مبلغ و روحانی مشخص شده و باید با مدیریت مناسب به پیش برود.

معاون فرهنگی-تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم اظهار داشت: ایستادگی و مقاومت در مقابل کفار و استکبار درسی از قرآن کریم است که در جای جای این کتاب آسمانی بر آن تأکید شده و ما نیز باید در رفتار، بیان و کردار خود این روش و منش را پیش گرفته و عمل کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد ابراز داشت: امروز کشورهایی همچون ترکیه، کره جنوبی و ... که به ظاهر از ما اقتصاد قوی تری دارند، با یک اخم آمریکا دچار تزلزل شده و مشکلاتی برای آنان به وجود می آید؛ پس ایستادگی و تقابل با استکبار باید در دستور کار همه قرار گیرد.

وی خاطرنشان ساخت: امروز فضای مجازی، فضای اقتصادی کشور را نیز در دست گرفته و بسیاری از خط دهی های نادرست در این فضا به سمت مردم منتقل می شود.

معاون فرهنگی-تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: امروز جو ناامیدی در کشور در حال شیوع بوده و ما به عنوان مبلغ دین و یک روحانی باید در مقابل این جو ایستاده و با کارکرد مناسب، همراه با رهبر معظم انقلاب شده و این جو را کم رنگ نماییم.

حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد بیان داشت: اگر مبنای کشور بر چپاول و فساد بوده، پس چطور این همه امکانات اعم از برق، گاز و ... به سراسر کشور رسیده و مردم از آن بهره می برند.

وی اظهار داشت: ما موظفیم ظرفیت ها، توانمندی ها و خدمات انقلاب اسلامی را به گوش مردم رسانده و جو امید را در کشور توسعه دهیم.

معاون فرهنگی-تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ابراز داشت: ما امروز درگیر ایجاد تنفر عمومی از روحانیت و این لباس مقدس هستیم که افراد مغرض تلاش بسیاری در فضای مجازی برای ایجاد این تنفر انجام می دهند.

حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد با اشاره به راهکارهای رهایی از این فضا، خاطرنشان ساخت: باید حواسمان باشد که فضای مجازی در کنار تهدید، فرصت هم هست و باید از این فضا استفاده بهینه کرد.

وی تصریح کرد: امروز روحانیت باید با مردم همراه بوده و روابط نزدیک تری با جامعه داشته باشیم تا از نزدیک با وضع زندگی ما آشنا شده و کمی از مشکلات موجود کم شود.

معاون فرهنگی-تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم بیان داشت: ورود روحانیت در خدمات اجتماعی از جمله رسیدگی به خانواده های معتادین، خانواده های طلاق، خانواده زندانیان و ... از دیگر راه کارهایی است که می تواند مؤثر بوده و پادزهری برای وضعیت فعلی باشد.

وی اظهار داشت: امروز هیچ سنگری جز سنگر روحانیت و تبلیغ نمی تواند به صیانت و حفاظت از نظام بپردازد.

بخش دیگر این جلسه، پرسش طلاب و پاسخ حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد بود که سؤالاتی مطرح و پاسخ هایی بیان شد.

حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد در پاسخ به این سؤال که دفتر تبلیغات اسلامی چه نوع فعالیت های تبلیغی را انجام می دهد، ابراز داشت: اعزام مبلغ، بوستان کتاب، مجلات کودک و نوجوان، برگزاری آموزش های کاربردی و تربیت مبلغ و ... از جمله کارهایی است که معاونت فرهنگی-تبلیغی این دفتر هزینه های بسیاری در آن انجام می دهد.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: امروز گروه های تبلیغی زیادی در دفتر تبلیغات اسلامی تشکیل پرونده داده و در مناسبت های تبلیغی به صورت گروهی به فعالیت می پردازند که بسیار مثمرثمر بوده است.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha