جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شیخ "آدم سوهو" عضو ارشد جنبش اسلامی نیجریه

حوزه/ شیخ "آدم سوهو" عضو ارشد جنبش اسلامی نیجریه گفت: ایران با وجود تهدیدهای خارجی و در عصر سلطه غرب بر کشور های اسلامی، امید بزرگی را در جان‌های مسلمانان برای بازگشت به حکومت اسلامی به وجود آورد.

شیخ "آدم سوهو" عضو ارشد جنبش اسلامی نیجریه در گفتگو با سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»،گفت: انقلاب اسلامی ایران بر اساس دو رکن پایدار است که اولین آن، رهبری حکیمانه امام خمینی و دوم پایبندی به قوانین اسلام است و این مسئله منجر به فروپاشی سلطه کشورهای استعمارگر در ایران و منطقه شده است. امام خمینی در معرفی یک الگو برای استقلال ملت ها بسیار موفق عمل کرد و این دستاورد در این قرن نظیری برایش وجود ندارد.

شیخ سوهو به تجاوز رژیم بعث صدام علیه ایران در چهار دهه گذشته و دستاوردهای ایران در این جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: تجاوز رژیم بعث به ایران در جهت گسترش سلطه سیاسی و اقتصادی استعمارگران بود. ایران علی رغم تهدید های خارجی و در عصر سلطه غرب بر کشور های اسلامی، امید بزرگی را در جان های مسلمانان برای بازگشت به حکومت اسلامی به وجود آورد.

وی بر الهام گیری جنبش اسلامی از انقلاب ایران و امام خمینی تاکید کرد و گفت: در واقع جنبش اسلامی نیجریه به رهبری شیخ ابراهیم زکزاکی از انقلاب ایران و امام خمینی در زمینه های مختلف الهام گرفته است که از جمله آن ها؛ دفاع از اسلام و مسلمین، تحقق استقلال و آزادی، وحدت مسلمانان، یاری مستضعفین و محرومین، نپذیرفتن سلطه و استکبار است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha