جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ق

حوزه/ عضو شورای عالی حوزه های علمیه با حضور در مراسم باشکوه و سنتی قالیشویان فین کاشان در مشهد اردهال طی سخنانی گفت: ضد انقلاب در اهواز اگر با فشنگ جنایت کرد و عده ای بی گناه را به خاک و خون کشید، رزمندگان سپاه با موشک نقطه زن مسیر ۵۷۰ کیلومتری را هدف قرار قرار داند و پیام دندان شکنی نه به تروریست های تکفیری بلکه به آمریکا و رژیم صهیونیستی بود که اگر بخواهند به ایران نگاه چپ کنند، تلاویو و حیفا با خاک یکسان خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، آیت الله سیداحمد خاتمی، امروز در مراسم باشکوه و سنتی قالیشویان فین کاشان در مشهد اردهال، به سخنان مقام معظم رهبری در اجتماع باشکوه صد هزارنفری بسیجیان در ورزشگاه آزادی اشاره کرد و گفت: بعضی ها تمام مشکلات کشور را ناشی از عدم مذاکره و تسلیم شدن در برابر آمریکا  می دانند. مقام معظم رهبری فرمودند کسانی که این مطلب غلط را مطرح می کنند خائن به ملت هستند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور، عدم سازش با آمریکا و دنبال کردن راه سیدالشهداء (ع ) را یکی از راه های مقابله با دشمن دانست و گفت: این که ترامپ به سران کشورهای عربی به صراحت گفته سه ماه به ما کمک کنید تا نظام ایران را سرنگون کنیم، بعدش دیگر کار تمام است، خواب و خیال است.

امام جمعه موقت تهران خطاب به ترامپ تصریح کرد: نوکرهای شما از جمله خاندان پهلوی چهل سال است وعده برگشتن به قدرت در ایران را می دهند، ولی دارید می بینید که درحال خمیازه کشیدن هستند.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری، با بیان اینکه به ترامپ هم به صراحت می گوییم به فضل خداوند این آرزو را نه سه ماه دیگر، بلکه برای همیشه به گور خواهید برد و اینکه خستگی ها را باید به جان خرید نباید در مقابل توپ و تشر دشمنان وحشت داشته باشیم، گفت: با مقاومت مردم ایران در مقابل توطئه های دشمنان نسل های بعدی خواهند گفت پدران قهرمان ما در ایران اسلامی هشت سال دربرابر جنگ تحمیلی و در برابر استکبار و تحریم ها ایستادند و روز بروز مقاوم تر شدند.

وی، تسلیم ناپذیری ملت ایران در برابردشمن را از درس های عاشورا و آزادگان کربلا عنوان کرد و افزود: با  شناختی که از مردم ایران قبل و بعد از انقلاب داریم، با صراحت می گوییم که این ملت قهرمان حتی اگر کشته شود در مقابله با دشمنان خسته نمی شود.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه ملت عاشورایی ایران هیچ موقع با آمریکا مذاکره نخواهد کرد، تصریح کرد: تجربه چهل ساله می گوید آمریکا یک روز دنبال مذاکره با ایران نبوده است و تمام حرفهایش خلف وعده بوده است، لذا به همین دلیل است که مقام معظم رهبری می فرماید که هیچ کس در هیچ مقام و سطحی حق مذاکره با امریکا را ندارد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور، دلیل شهادت حضرت سلطان علی بن امام محمد باقر (ع) در مشهداردهال کاشان را عدم تسلیم پذیری در مقابل دشمنان  اسلام و اهل بیت (ع) عنوان کرد و با بیان  اینکه اگر آن حضرت در مقابل دشمنان تسلیم می شد هیچ موقع به شهادت نمی رسید، خطاب به بعضی ها که اصرار بر مذاکر با آمریکا دارند، گفت: کسانی که در پی خوراندن جام زهر به رهبری هستند بدانند که این آرزو را به گور خواهند برد.

 وی با بیان اینکه افسرده نشدن و نشاط در مقابل دشمن را از دیگر ضرورت های مقاومت دربرابر دشمنان دانست و ادامه داد: کفار در جنگ افسرده می شدند نه اهل بیت (ع) و رهروانشان، لذا آزادگان کربلا هرچه به شهادت نزدیکترمی شدند خوشحال تر می شدند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه دشمن درشبکه های ماهواره ای و فضای مجازی یاس و نا امیدی را به مردم ایران پمپاژ می کند، اظهار کرد: این که بعضی ها با پیروی از راه منافقین همانند جنگ احزاب می گویند نظام در شیب سقوط است، به کوری چشم دشمنان نه تنها نظام در این شیب نیست،بلکه در حرکت صعودی است و روز به روز با نشاط بیشتر بالنده تر  و آب دیده تر می شود.

وی، اقتدار نظام اسلامی ایران را درسایه سرمایه رهبری حکیم، هوشیار، زیرک، شجاع ، مخلص، نترس و مردمی وفادار به خدا، پیامبراکرم (ص) و اهل بیت (ع) دانست و گفت: امسال علیرغم روبرو بودن با بحران سخت اقتصادی در کشورمان، الحمدلله از اطعام ملت ایران در محرم و عاشورا کاسته که نشد، بلکه از سالهای قبل هم بیشتر بود.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان اینکه ملت سرافراز کشورمان به فضل خدا با جلوداری  مقام معظم رهبری مشکلات را یکی پس ازدیگری پشت سر خواهند گذاشت، اظهار کرد: امیدواریم فرودگاه نهایی انقلاب سلامی ایران ظهور حضرت بقیه الله (عج) باشد.

آیت الله خاتمی، فرهنگ «ما می توانیم» را یکی دیگر از راه های مقابله با دشمن که آزادگان عاشورا به ما آموختند، دانست و گفت: فرهنگ «ما نمی توانیم» فرهنگ القایی دشمنان و بیگانگان است، ولی فرهنگ «ما می توانیم» فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه ملت سرافراز کشورمان سخت ترین مشکلات را طی چهل سال گذشته تحمل و برطرف کرده است، افزود: با گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران ملت سرافراز کشورمان نشان داد به هرجا که بخواهد می رسد، همان طور که در عرصه انرژی هسته ای، پزشکی، نانو، موشکی، و... رسیدند، مشکلاتشان را یکی پس ازدیگری حل خواهند کرد.

وی در ادامه با محکوم کردن حادثه تروریستی اهواز ، از پاسخ کوبنده نیروهای پرتلاش سپاه پاسداران در شلیک موشک به مقر عاملین این حادثه تروریستی قدردانی کرد و گفت: ضد انقلاب در اهواز اگر با فشنگ جنایت کرد و عده ای بی گناه را به خاک و خون کشید، رزمندگان سپاه پاسداران با شش موشک نقطه زن مسیر 570 کیلومتری را هدف قرار قرار داند و پیام دندان شکنی نه به تروریست های تکفیری، بلکه به آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی بود که اگر بخواهند به ایران نگاه چپ کنند خواهند دید که تلاویو و حیفا با خاک یکسان خواهد شد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران توانایی مقابله با تمام دشمنانش را دارد، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران شعار نمی دهد و رجز نمی خواند، بلکه عمل می کند. منطقه ای که مورد هدف شلیک سپاه پاسداران گرفت در سه مایلی امریکایی ها بود، لذا عاشوراییان با بهره مندی از فرهنگ کربلا با تمام توانشان در مقابل دشمنان  ایستادگی خواهند کرد.

 عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، تحقیر دشمن را هفتمین راه مقابله با دشمن که آزادگان عاشورا به ما آموختند، دانست و گفت: وقتی آزادگان کربلا وارد مجلس ابن زیاد شدند، آن چنان حضرت زینب (س) با عظمت قدم برمی داشت که ابن زیاد گفت این زن متکبر کیست و تعجب کرد.

وی، عقب نشینی نکردن از موضع حق را یکی دیگر از راه های مقابله با دشمن که آزادگان کربلا و امام سجاد(ع) به ما آموختند، دانست و یادآور شد: همان طور که سیدالشهد(ع) پای حق ایستاد و هزینه اش را پرداخت، رهروان اهل بیت (ع) نیز باید پای موضع حق بایستند و هزینه اش را پرداخت کنند.

آیت الله خاتمی، داشتن رهبر مقتدر را نهمین راه مقابله با دشمنان عنوان کرد و گفت: همان طور که رزمندگان کربلا از کودک خردسال تا پیرمرد ولایت مدار بودند و پیروزی را در تبعیت از رهبری به دست می آوردند، لذا راه مقابله با دشمن تحکیم وحدت داخلی است و این تحکیم وحدت جز با محوریت ولایت شکل  نمی گیرد که بحمدلله این محوریت شکل گرفته و مردم کشورمان ولایی هستند.

امام جمعه موقت تهران در پایان تصریح کرد: اگر می خواهیم با دشمنان مقابله کنیم الگوی برداری از مقاومت آزادگان کربلا را بیاموزیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha