پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
یادواره شهدا

حوزه/ امام جمعه قزوین به مسئله حضور ملت ایران در مراسم اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: ما در دوران دفاع مقدس هیچ گونه جنگی با مردم عراق نداشتیم، بلکه با بعثی های طرفدار صدام که حامی آمریکا بودند، جنگ داشتیم. دشمنان نمی توانند بین مردم ایران و عراق جدایی انداخته و امسال هم اربعین حسینی باشکوهی خواهیم د اشت..

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، امروز در مراسم یادواره شهدای 18 شهید والامقام روستای چاله منطقه الموت قزوین گفت:  رسالت شهیدان را باید مرور کرد تا وظیفه خود را بدانیم. پیام شهیدان نیز این است که رسالت پیامبران را داشته باشیم و ولایتمداری که در وصیت شهیدان بدون استثناء به آن اشاره شده است و تاکید ویژه بر پشتیبانی و تنها نگذاشتن امام و ولایت فقیه داشته‌اند.

نماینده ولی فقیه در قزوین خاطرنشان کرد: گر امروز ایران می‌تواند در دنیا حرف برای گفتن داشته باشد و اقتدار خود را به رخ جهانیان بکشاند، به پاس زحمات و رشادت‌هایی است که شهدا در هشت سال دفاع مقدس متحمل شدند. اگر شهدا در جنگ تحمیلی مقاومت و استقامت نمی‌کردند، اکنون شرایط ما بدتر از سوریه، عراق و یمن بود.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین بیان کرد:  هدف از آفرینش چیزی جز بندگی و عبادت خدا نیست و هرکاری که برای رضای خدا انجام می‌شود، عبادت است و شهدا این گونه توانسته‌اند نام خود را برای همیشه تاریخ ماندگار کنند.

نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه قزوین بیان کرد: معمولا در روی زمین انسانها یا زنده هستند یا مرده که کسانی که به فکر محرومین، برپاداشتن نماز و امر به معروف و نهی از منکر، انس با قرآن و احترام به والدین باشند، زنده هستند و خدای متعال به حرفهایشان به خوبی گوش می دهد.

استاد حوزه علمیه قزوین بیان کرد: متاسفانه بخش دیگری هم هستند که بدون توجه به موارد گفته شده، در جامعه زندگی می کنند و هیچ گونه توجهی به مردم و اعمال دینی ندارند و در نزد خدای متعال این افراد مرده به حساب می آیند.

وی به مسئله حضور ملت ایران در مراسم اربعین حسینی اشاره و خاطرنشان کرد: ما در دوران دفاع مقدس هیچ گونه جنگی با مردم عراق نداشتیم، بلکه با بعثی های طرفدار صدام که حامی آمریکا بودند، جنگ داشتیم. دشمنان نمی توانند بین مردم ایران و عراق جدایی انداخته و امسال هم اربعین حسینی باشکوهی خواهیم د اشت..

 امام جمعه قزوین، عمل به منویات رهبری معظم انقلاب اسلامی را کلید رفع هر بحرانی دانست و بیان کرد: امروز باید بیش از پیش به منویات راهگشای رهبری معظم انقلاب اسلامی در جامعه و موضوع افقتصاد مقاومتی به خوبی عمل نماییم تا به پیشرفت برسیم.

وی اظهارکرد: امروز رژیم صهیونیستی و قدرت آمریکا در حال فروپاشی و اضمحلال بوده و اقتدار و قدرت ملت ایران در دنیا زبانزد است، چرا که توانستیم با ایمان و اراده خود موش کهای پرقدرتی را به سوی مقر تروریست ها شلیک نماییم که این به برکت خون شهدا و رهبری انقلاب اسلامی ایران است..

سوءمدیریت در موضوع اقتصادی مشهود بود

 رئیس شورای حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: متاسفانه در روزهای اخیر مشکلات اقتصادی برای ملت ایران به وجود آمد که این براثر سوء مدیریت و بی تدبیری برخی مسئولین در کشور بود که به خوبی نتوانستند موضوع اقتصادی را مدیریت نمایند .

وی در پایان ضمن گرامیداشت یادو خاطره شهدای روستای چاله گفت: جوانان این روستا در دوران دفاع مقدس فقط در یک عملیات 49 نفر شرکت کردند و حماسه های ماندگاری برای این کشور رقم زدند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha