پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
زندانی مسلمان  در نیوجرسی علیه تبعیض دینی شکایت کرد

حوزه/یک زندانی مسلمان در شهرستان سامرست درنیوجرسی، علیه تبعیض های مذهبی در قبال زندانیان مسلمان شکایت کرده و اعلام کرد، با وجود اینکه کتابچه راهنمای زندان مدعی به ارائه خدمات دینی به مسلمانان است، اما هیچ یک از این خدمات به زندانیان مسلمان داده نمی شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، یک زندانی مسلمان در زندان شهرستان سامرست واقع در ایالت نیوجرسی آمریکا، علیه تبعیض های مذهبی در قبال زندانیان مسلمان شکایت  کرد.

به گفته شرون لانگ که در ما آگوست شکایت نامه فدرالی تنظیم کرده، این بازداشتگاه نیوجرسی با وجود اینکه مدعی است خدمات مخصوصی به مسلمانان ارائه می دهد، اما چنین خدماتی را ندارد. برخلاف آنچه مقامات زندان مدعی شده اند، هیچ مکانی برای اقامه نماز در این زندان وجود نداشته و نماز جماعت نیز برگزار نمی شود. غذای حلال در کار نیست و در ماه رمضان نیز اجازه روضه گرفتن به شیوه اسلامی نداشته اند.

به گفته وی زندانبانان در این بازداشتگاه، سعی کرده اند غذای کوشر(مجاز برای یهودیان) را به جای غذای حلال به وی بخورانند. آن ها مدعی  بوده اند که غذای کوشر و حلال یکی است!

لانگ در نامه اش نوشته است: حقیقتا با تجربه ای که من داشته ام، مقامات این زندان به مسلمانان سوءنظر دارند. ما نه سجاده نماز داریم و نه هیچ چیز دیگر.

لازم به ذکر است این زندانی مسلمان در سال 2015 نیز شکایت نامه مشابهی پرکرده بود اما از آنجایی که مبلغ پرکردن شکایت نامه را نپرداخته بود، به شکایت وی رسیدگی نشد. او در شکایت نامه قبلی خود، رئیس زندان شهرستان سامرست را به محروم سازی زندانیان از حقوق دینی شان در دوره 2-3 ساله متهم ساخته بود.

 به گفته وی این زندانبان هر هفته برای زندانیان مسیحی در زندان مراسم یکشنبه برگزار می کند، اما تعمدا و بدخواهانه حاضر نیست به مسلمانان اجازه برپایی نماز جماعت بدهد. این درحالی است که کتابچه راهنمای زندان نشان می دهد این بازداشتگاه خدمات اسلامی از جمله نماز جمعه و کلاس های آموزشی تعالیم اسلامی دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha