جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سالاری مکی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: فتنه‌ها و دام‌های فرهنگی و اجتماعی از قبیل مباحث حجاب، هجمه اقتصادی دشمن و ... غربالی برای شناسایی دین‌داران واقعی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، صبح امروز در جمع طلاب حوزه علمیه استان، با اشاره به هجمه‌های اقتصادی، فرهنگی و رسانه‌ای دشمنان علیه ایران اسلامی، اظهار کرد: قرآن در آیه 128 سوره اعراف به ما سفارش کرده در زمانی که مورد هجمه فرهنگی و معنوی قرار می‌گیریم «اسْتَعِینُوا بِاللَّهِ وَاصْبِرُوا»؛ یعنی صبر و استقامت و استعانت به خدا و تکیه به او را پیشه کنیم.

وی با بیان اینکه ما باید در چنین شرایطی از خداوند کمک گرفته و به نیروهای معنوی متکی باشیم، اضافه کرد: بحران‌های جنگ روانی در جامعه، دام‌ها و فتنه‌های فرهنگی اجتماعی اعم از مباحث حجاب، اقتصادی و ... و گروهک‌های مختلفی که در فضای مجازی غوغا به پا می‌کنند همه این‌ها غربالی برای شناسایی دین‌داران واقعی است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی ادامه داد: امام حسین (ع) می‌فرماید: «الناسُ عبیدُ الدنیا و الدین لعق علی السنتهم یحوطونه مادرَّت معایشُهم فاذا مُحَّصوا بالبلاء قَلَّ الدَیّانون» و تأکید می‌کند: مردم بندهٔ دنیایند و دین بر زبانشان می‌چرخد و تا وقتی زندگی‌هایشان بر محور دین بگردد در پی آن هستند، امّا وقتی به وسیلهٔ بلا آزموده شوند، دین‌داران اندک می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: الآن ببینید چه کسانی در صف محتکران هستند و چه افرادی در صف کسانی هستند که در زمان جنگ تحمیلی نان مورد نیاز خانه خود را به جبهه‌ها می‌فرستادند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با تأکید بر اینکه باید به دید دشمنی، به دشمن نگاه کنیم، افزود: اگر واقعاً این‌گونه نگاه کنیم آنگاه در فروشگاهی بر سر چند قوطی رب دعوا نمی‌شود با این پیش‌فرض که قرار است رب گران شود.

وی افزود: وظیفه ما طلاب، نخبگان و صاحبان تریبون این است که در چنین شرایطی این مطلب را به گوش مردم برسانیم که شما مردم شریفی هستید و در زلزله کرمانشاه حتی کوچک‌ترین نیازهای زلزله‌زدگان تا پوشک بچه را می‌فرستادید، پس اکنون هم باید همین رویه را داشته باشید.

حجت‌الاسلام سالاری مکی گفت: قبول کنید دشمن بر این کشور زلزله اقتصادی وارد کرده، حال در این اوضاع حاضر نیستید به هم‌وطنان خود کمک کنید؟

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha