پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
خبر گزاری حوزه

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه قهستان، دفاع از آرمان‌های امام خمینی(ره) و انقلاب، را مهم ترین وظیفه حوزه انقلابی دانست و تصریح کرد: مراقب باشیم که راه و آرمان های امام(ره) گم نشود.

حجت الاسلام مهدی شبان مدیر مدرسه علمیه قهستان در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، با اشاره به هجرت امام خمینی(ره) از عراق به پاریس اظهار داشت: تشدید سخت گیری های دولت بعثی عراق علیه فعالیت های انقلابی امام خمینی (ره) و محاصره منزل ایشان در نجف به بهانه حفاظت، باعث شد، امام تصمیم به هجرت از عراق بگیرند. البته طبق آنچه از خود حضرت امام(ره) نقل شده از ابتدا بنا نداشتند به پاریس بروند و خود ایشان بیان فرمودند "هجرت به پاریس از مسائلی بود که اراده ما در آن دخالت نداشت هر چه بود اراده خداوند متعال بود". مؤید این مطلب هم برکات فراوان و دور از انتظاری بود که از این هجرت نصیب مردم ایران شد.

مدیر مدرسه علمیه قهستان، هجرت پاریس را فرصتی برای انتقال پیام انقلاب به جهانیان دانست و تصریح کرد: به برکت این هجرت و حضور امام(ره) در پاریس و فضای باز رسانه ای که در آنجا شکل گرفت، فرصتی پیدا شد تا امام (ره) با خبرنگاران مختلف و مشهور جهان مصاحبه های متعدد انجام دهند و از این طریق پیام انقلاب اسلامی را به جهان برسانند.

حجت الاسلام شبان اضافه کرد: امام (ره) از این فرصت به خوبی استفاده کردند و استراتژی و اهداف نهضت را تبیین و در کنار بازتاب ایده ها و نظرات حکومتی، شخصیت معنوی و زندگی زاهدانه امام نیز به جهان انعکاس یافت.

 وی با اشاره به نحوه تشکیل شورای انقلاب خاطرنشان کرد: با این هجرت، ملاقات های امام با شخصیت های سیاسی و مذهبی و مبارزان انقلابی نیز آسان و سهل شد و سبب این گشت که در ظرف مدت دو ماه از حضور امام در پاریس شورای انقلاب شکل گرفته و رسمیت یابد.

مدیر مدرسه علمیه قهستان، هجرت امام به پاریس را نقطه عطفی برای انقلاب دانست و یادآور شد: حضور چهار ماهه امام (ره) در پاریس چه بسا مفیدتر از حضور چهارده ساله امام در عراق بود، زیرا باعث سرعت بخشیدن به روند پیروزی انقلاب و سرنگونی حکومت پهلوی شد.

حجت الاسلام شبان با بیان اینکه امام خمینی (ره) به تعبیر امام خامنه ای یک انسان مؤمنِ متعبّدِ و انقلابی بود، گفت: شجاعت و عدم ترس امام ریشه در ایمان قوی ایشان داشت که آوازه ی خصلت های امام نه تنها در جهان اسلام بلکه در سراسر این گیتی پیچیده بود.

وی، حقیقت امام خمینی(ره) را مصداق آیه 13 الأحقاف دانست، و عنوان کرد: خداوند در قرآن فرموده است" إِنَّ الَّذينَ قالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقامُوا فَلا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَ لا هُمْ يَحْزَنُونَ‏ " پروردگار ما خداوند يگانه‌است، سپس استقامت كردند، نه ترسى بر آنان است و نه اندوهگين مى‏شوند.

مدیر مدرسه علمیه قهستان والاترین هدف در حاکمیت اسلامی را عدالت اجتماعی دانست و تصریح کرد: هدف اصلی امام(ره) نیز از پایه ریزی انقلاب همین هدف بوده است، که با تحقق این امر، در حقیقت امت اسلامی تحقق خواهد یافت.

حجت الاسلام شبان با بیان اینکه به تعبیر مقام معظم رهبری، با تشکیل یک امت اسلامی فاصله داریم، خاطرنشان کرد: البته در طول این 40 سال مدام به این سمت حرکت کرده ایم و تلاش های خوبی نیز صورت پذیرفته است؛ لکن موانع نیز بر سر راه بسیار بوده و هست تا جایی که برخی ها آرمان‌های انقلاب را فراموش نمودند.

وی با اشاره به علت فراموشی برخی از آرمان‌های انقلاب گفت: اقدامات خصمانه دشمنان خارجی این نظام و نفوذ آنها در نیروهای داخلی و تاثیر پذیری برخی از عوامل درونی نظام و انفعال آنها در برابر نظام سلطه و رفاه طلبی و روحیه اشرافی گری برخی از مسئولین نظام؛ باعث شده تا دولت اسلامی به معنی حقیقی کلمه، تحقق نیابد و شاهد برخی از مفاسد و معضلات اجتماعی و فرهنگی و سیاسی باشیم.

مدیر حوزه علمیه قهستان افزود: مسئولین انقلابی با روحیه جهادی، در هر دوره ای کم نبوده و نیستند، اما در مقابل، متاسفانه برخی از مسئولین از آرمان های انقلاب فاصله داشته و دارند، این امر نیز از همان اول انقلاب مشهود بوده و الان نیز شاهد آن هستیم، که علت این امر از دو چیز خارج نیست یا جهل است و یا نفوذ بیگانگان که منجر به خیانت می شود.

حجت الاسلام شبان رابطه با آمریکا را مصداق کلمه " طاغوت" در قرآن دانست و گفت: با توجه به همه دشمنی ها و ظلم هایی که از اول انقلاب مردم ایران شاهد آن بوده اند و همه عهد شکنی هایی که دیده ایم؛ چنانچه بازهم برخی از خواص جامعه کلید حل مشکلات کشور را رابطه با آمریکا و مذاکره با او بدانند به تعبیر مقام معظم رهبری در حال انجام دادن بزرگترین خیانت در حق کشور و ملت هستند.

وی با بیان اینکه باید آرمان های انقلاب به درستی برای مردم و به ویژه جوانان تبیین شود، تاکید کرد: مراقب باشیم که راه و آرمان های امام(ره) گم نشود.

 مدیر مدرسه علمیه قهستان، دفاع از آرمان‌های امام خمینی(ره) و انقلاب، را مهم ترین وظیفه حوزه انقلابی دانست و تصریح کرد: امیدواریم حوزه های علمیه در این مسیر گام برداشته و با تربیت طلاب انقلابی نقشه های شوم دشمنان داخلی و خارجی را خنثی سازند.

انتهای پیام/ن

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha