جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
معصومه نصیری قائم مقام انجمن سواد رسانه ای ایران

حوزه/ قائم مقام انجمن سواد رسانه ای ایران، یکی از مهم ترین راه های غلبه بر جنگ روانی دشمن را تقویت سواد رسانه ای در جامعه دانست.

معصومه نصیری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به فرازی از بیانات مقام معظم رهبری در اجتماع بزرگ بسیجیان در ورزشگاه آزادی مبنی بر این که ابزار رسانه مانند سلاح شیمیایی تجهیزات را از بین نمی برد اما قدرت انسان ها را می گیرد، اظهار داشت: در حال حاضر دشمن از همه ابزارهای رسانه ای موجود همچون ماهواره، شبکه های اجتماعی و فضای مجازی علیه افکار عمومی جامعه ما استفاده می کند و تاکید و اشاره رهبر معظم انقلاب، بار دیگر ضرورت توجه بیش از پیش به سواد رسانه ای به عنوان یکی از موثرترین راه ها جهت مصون ماندن در برابر سلاح شیمیایی دشمن را گوشزد می کند.

وی افزود: در واقع سواد رسانه ای با آموزش مهارت‌های زیست صحیح در فضای رسانه ای و جامعه شبکه ای، به مخاطبان کمک می‌کند تا در برابر هجمه رسانه ای طراحی شده دشمن برای جهت دهی به افکار عمومی در راستای اهداف تعیین شده خود، رفتاری هوشمندانه و مبتنی بر خرد اتخاذ کنند.

این کارشناس فضای مجازی همچنین بیان داشت: چنانچه ما بدون دانش و مهارت لازم در این عرصه خود را در برابر رسانه، تسلیم و‌ منفعل قرار دهیم، قطعاً طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، تجهیزات از بین نمی رود، اما قدرت انسان ها گرفته می شود.

وی گفت: از این منظر سواد رسانه ای این روزها دیگر مبحثی لاکچری و مختص عده ای خاص نیست، بلکه اتفاقاً سواد رسانه ای نیاز ضروری و حتمی تک تک ماست تا در این اقیانوس بیکران غرق نشویم.

نصیری در خاتمه ابراز امیدواری کرد: با عنایت به تاکیدات مقام معظم رهبری به مسوولان مربوطه که با جدیت اقدام‌ کنند، شاهد توجه بیش از پیش به بسط و توسعه نهضت سواد رسانه ای در کشور باشیم.

۳۱۳/۸

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha