جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
انجمن دانشجویی دانشگاه نیوجرسی، دختر مسلمان را به ریاست انتخاب کرد

حوزه/ انجمن دانشجویی دانشگاه راتگرز در شهر نیوآرک، برای نخستین بار، یک دختر محجبه را که فرزند دو مهاجر مسلمان می باشد، با رای دانشجویان به ریاست برگزید.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، انجمن دانشجویی دانشگاه راتگرز در شهر نیوآرک واقع در ایالت نیورجرسی آمریکا برای نخستین بار، یک دانشجوی دختر محجبه را به مقام ریاست این انجمن برگزید.

سابرینا احمد، دانشجوی محجبه، که فرزند دختر دو مهاجر مسلمان در آمریکا می باشد، با رای دانشجویان به عنوان رئیس انجمن دانشجویی دانشگاه انتخاب گردید.

رئیس جدید انجمن در سخنرانی در جمع دانشجویان گفت: رهبران دانشجویی ما از پیشینه های مختلفی برخاسته اند و تجربه های بی نظیری داشتند. همین تجربه هاست که جامعه را قدرتمند می سازند.

احمد در ادامه سخنانش گفت که توانسته با کسانی که اعتقادات مشابه وی دارند رابطه برقرار کرده و دوست شود، اما مهمتر از آن، وی موفق شده از فضای امن اطراف خود قدم بیرون گذاشته و باکسانی رابطه دوستی برقرار کند که از او بسیار متفاوت بوده اند.

وی به هم کلاسی هایش گفت: به خودتان این فرصت را بدهید که برای همه احساس همدردی داشته باشید، نه فقط برای کسانی که عقاید و اعتقادات مشابه شما دارند. و در ادامه این حس همدلی و همدردی را به عمل تبدیل کنید. در کنار کسانی که به شما نیاز دارند بایستید، هم پیمان و از همه مهمتر دوست آنان باشید.

گفتنی است شهر نیوآرک، پرجمعیت ترین شهر ایالت نیوجرسی در آمریکا می باشد و طبق آمار سال 2016 جمعیتی معادل 281 هزار و 764 نفر دارد. در این میان به گفته گزارش انجمن پیو در سال 2014، مسلمانان 3% جمعیت 9 میلیونی ایالت نیوجرسی را به خود اختصاص داده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha