پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام فاطمی نسب

حوزه/ مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین گفت: نماز جمعه دستگاه مستقل، مردمی و متعلق به مومنین و از برکات حکومت دینی مبتنی‌ بر ولایت مطلقه فقیه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام روح الله فاطمی نسب در جمع دانشجویان دانشگاه بین المللی حضرت امام خمینی(ره)، گفت: نماز جمعه برای دانشجویان ظرفیت های زیادی دارد و آن ها می توانند در بخش های مختلفی از جمله قبل از خطبه ها به بیان دیدگاه های خود بپردازند.

وی بیان کرد: اگر دانشجویان می‌خواهند از تریبون‌های نماز جمعه استفاده کنند، باید در نماز جمعه حضور و مشارکت بیشتری داشته باشند، اتفاقی که می بایست در استان قزوین افزایش یابد و ما شاهد حضوری بیشتر دانشجویان در نماز جمعه باشیم.

 حجت الاسلام فاطمی نسب با اشاره به اهمیت نقش رسانه ها در انعکاس صحبت های امام جمعه و سخنران پیش از خطبه ها، خاطرنشان کرد: رسانه‌ها به ویژه رسانه‌های دانشگاهی مقصر هستند چراکه در بیشتر اوقات شاهد این هستیم که انعکاس سخنان مسئولان و مدیران دولتی و ... نسبت به سخنان دانشجویان اعضای تشکل‌ها بیشتر است، در حالی‌که دانشجویان حرف‌های کلیدی مطرح می کنند، ولی رسانه‌ها به آن ها کمتر می پردازند.

وی اظهار کرد: ستاد های نماز جمعه و دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه نهادهای مستقلی هستند و وقتی از دانشجویی برای ایراد سخنرانی پیش از خطبه‌ها دعوت کنیم، هیچ کس نمی‌تواند بگوید چرا این فرد را دعوت کردید.

 مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین تصریح کرد: امیدواریم با حضور بیشتر دانشجویان و افزایش شور و حرارت در بخش های مختلف شاهد رشد کمی و کیفی برگزاری نماز جمعه در سطح استان قزوین باشیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha