پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام  نخعی پور

حوزه/ معاون فرهنگی حوزه علمیه خراسان جنوبی گفت : مردم به طلبه و روحانیت اعتماد دارند، از این رو دشمن بدنبال ضربه زدن به چهره روحانیت است

حجت الاسلام علیرضا نخعی پور، معاون فرهنگی حوزه علمیه خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، با بیان هدف دشمن برای تخریب روحانیت، اظهار داشت: دشمنان در قبل و بعد از انقلاب اسلامی به دنبال تخریب روحانیت بوده اند.

وی با بیان اینکه مردم به طلبه و روحانیت اعتماد بیشتری دارند، افزود: در جامعه اسلامی طلبه کسی است که از بالا به مردم نگاه نکند، بلکه نگاه طلبه باید نگاه پیامبری باشد.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خراسان جنوبی با بیان اینکه روحانیت باید پاسخگوی سؤالات مردم باشند،تصریح کرد: همچنین طلبه‌ها باید متواضع و با مردم همنشین باشند و تا حد امکان اطلاعات دینی خود را قوی کنند و پاسخگوی جوانان باشند.

حجت الاسلام نخعی پور با اشاره به ارتباط روحانیت با نسل امروز ،خاطرنشان کرد: اگر این تواضع در روحانیت باشد آن وقت جوانان بسیاری از مسائل زندگی خود را با روحانیان مشورت می‌کنند و این ارزشمند است البته وظیفه طلبه‌ها نیز سنگین‌تر می‌شود.

وی با بیان اینکه سابقه حوزه علمیه به یک هزار و 400 سال قبل برمی‌گردد، ادامه داد: کوچکترین خطا از یک طلبه سبب می‌شود سابقه یک هزار و 400 ساله حوزه علمیه آسیب ببیند.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خراسان جنوبی عنوان کرد: روحانی در یک محله باید امام آن محله باشد و روحانیت در تمام کارهای محله پیشرو باشند و اقدامات یک محله را به دست بگیرند.

حجت الاسلام نخعی پور با بیان اینکه طلبه‌ها در منابر از مسائل روز جامعه هم استفاده کنند، گفت: طلبه‌ها قبل از سخنرانی باید مطالعه داشته باشند و اگر طلبه‌ای بدون مطالعه به منبر برود، به مردم ظلم کرده است.

مفاهیم قرآن باید برای نسل امروز تبیین شود

وی با بیان  اهمیت ترویج قرآن در جامعه یادآور شد: برای ترویج قرآن باید ابتدا کتاب قرآن را شناخت و حوزه علمیه نیز یکی از مراکز شناخت قرآن است.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خراسان جنوبی با اشاره به تاثیر خانواده‌ها در ترویج مفاهیم قرآن تصریح کرد: در میان فرزندان تاثیر بسزایی دارند و اگر کسی به مباحث علوم انسانی علاقه دارد نباید خانواده‌ها اصرار کنند که فرزندان آن‌ها در رشته‌های دیگری مانند ریاضی، زبان و پزشکی ثبت نام داشته باشند.

حجت الاساام نخعی پور با بیان اینکه باید تلاش کنیم فرزندان خود را به سمت حوزه‌های علمیه هدایت کنیم، افزود: هر کدام از فرزندان ما می‌توانند مفسر قرآن باشند.

وی ادامه داد: ارتباط بین مراکز هنری و تولید محتوای قرآنی برقرار شود و کارگردان‌ها با حوزه علمیه ارتباط داشته باشند و از درون حوزه موضوعات قرآنی به دست بیاورند.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: ترویج قرآن در جامعه به خانواده‌ها برمی‌گردد و اگر والدین خود اهل قرآن باشند می‌توانند فرزندان را به سمت قرآن هدایت کنند.

حجت الاسلام نخعی پور اظهار کرد: همچنین نهادها و سازمان‌های تصمیم‌گیر در جامعه پیوست قرآنی داشته باشند و در مساجد بحث تفسیر قرآن صورت بگیرد.

وی افزود: نخبگان قرآنی در جامعه تاثیر بسزایی دارند و حافظان و نخبگان قرآنی به عنوان حاملان قرآن هستند و باید سبک زندگی، رفتار و کردار آن‌ها آیینه آیات قرآن باشد و قاریان قرآن از حاشیه باید به دور باشند.

انتهای پیام/ن

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha