پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مدرسه علمیه نی ریز

حوزه/ مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) نی ریز گفت: رمز موفقیت نگاه به اشاره نائب ولی است، هر کجا گوش به فرمان ولی فقیه و نائب امام زمان (عج) بوده ایم موفق شدیم و هر کجا به آن مانند موضوع اقتصاد عمل نکرده ایم شکست خورده ایم.

حجت الاسلام عقیل شفیعی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در شیراز، به مباحثی پیرامون عبرت های تاریخ اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از عبرت های مهم تاریخ کربلا اتفاقی بود که در کوفه افتاد، مردمان کوفه متدین و امام حسین(ع) را دوست داشتند.

وی افزود: مردم کوفه نخست، امام (ع) را دعوت و ابراز ارادت کردند اما در پایان در مدت زمان کوتاهی در مقابل همان امامی که دعوت کرده بودند ایستادند و جوری عمل کردند که انگشت نمای تاریخ شدند.

مدیر حوزه امام صادق (ع) نی ریز تصریح کرد: اگر ما امروز مردم کوفه را بد عهد، پیمان شکن و افرادی می خوانیم که امامشان را تنها گذاشتند عواملی داشته که اگر به آن عوامل دقت نکنیم ممکن است آیندگان از ما هم به عنوان عبرت تاریخ یاد کنند.

وی خاطرنشان کرد: خداوند درقرآن کریم می فرماید «برای کسانی است که از یک ماجرا می خواهند عبرت بگیرند و خداوند فرمان عبرت گرفتن می دهد» اگر بخواهیم عبرت بگیریم اکنون نیز زمان آن رسیده است.

حجت الاسلام شفیعی بزرگترین اشتباه مردم کوفه را تنها گذاشتن فرستاده و نائب امام دانست و عنوان کرد: هرکس به بهانه ای نائب امامشان را تنها گذاشتن و شد آنچه نباید می شد اگر امروز  به معنای واقعی گوش به فرمان ولی فقیه و نائب امام زمانمان بودیم موفق خواهیم بود.
 
وی ابراز کرد: آن قدر که دشمن در طول تاریخ از مسلمانان خودباخته، خود فروخته و ساده اندیش بهره برده از امکانات و تجهیزات خود بهره نبرده است، حافظه تاریخ گواه این حرف است که دشمن جنگ باخته به امیر المومنین علی(ع) را با به ابوموسی اشعری  ها بردند، خدمتی که ابو موسی اشعری ها به دشمن کردند هیچکدام از فرماندهان قدرتمند نکرده بود.

مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) نی ریز ادامه داد: اسلام در طول تاریخ از این افراد بیشتر از هرکس دیگر ضربه خورده است، افرادی که  همیشه ادعای مسلمانی و فهم از دین داشته اند بیشتر می توانند مخرب دین باشند.

وی تاکید کرد: اینکه امام رضا(ع) فرمودند بعضی از کسانی که ادعای محبت و پیروی از ما می کنند خطرشان از دجال بیشتر است برای همین است، چون به فرموده امام رضا(ع) آنان حق و باطل را در هم می آمیزند، مردم نمی توانند حق و منافق را تشخیص دهند، مردم عامه نتوانستند بین حقانیت علی(ع) و سادگی  ابوموسی تشخیص دهند.

حجت الاسلام شفیعی بیان کرد: رمز موفقیت نگاه به اشاره نائب ولی است، هر کجا گوش به فرمان ولی فقیه و نائب امام زمان(عج) بوده ایم موفق شدیم و هر کجا به آن مانند موضوع اقتصاد عمل نکرده ایم شکست خورده ایم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha