پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
جلیلی

حوزه/ مدیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی تصریح کرد: امامان جمعه‌ ای مانند حجت الاسلام والمسلمین آل‌ هاشم در این کشور کم نیستند، اما درد صدا و سیما نشان دادن این افراد نیست، در رسانه رسمی جمهوری اسلامی خبری از امام جمعه سرپل ذهاب که تا ماه‌ ها بعد از زلزله در چادر زندگی می‌ کند، نمی‌شود، مگر وقتی که خبرش در شبکه‌ های اجتماعی بپیچد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، وحید جلیلی در نهمین جلسه فکرانه حسینیه هنر تبریز با موضوع «مروری بر مسائل پیش روی انقلاب در گام جدید»، با انتقاد از وضعیت صداوسیمای جمهوری اسلامی، اظهار داشت: رسانه‌ ملی که از پول بیت‌المال اداره می ‌شود باید در جهت ساخت فیلم های مردمی حرکت کند، اما تمامی سریال‌ ها بازنمایی از یک طبقه خاص از جامعه است.

صدا و سیمای در اختیار یک اقلیت مجذوب غرب قرار گرفته است

وی با انتقاد از برخی سریال های سخیف پخش شده از سیما، ادامه داد: امروز صدا و سیمای جمهوری اسلامی در اختیار یک اقلیت مرعوب و مجذوب غرب قرار گرفته و برخی سریال‌ های سخیف ساخته و پخش می‌ شود که حتی در برگیرنده یک درصد زندگی مردم نیست.

مدیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی با بیان اینکه 30 درصد از مردم ایران در روستاها زندگی می‌ کنند، خطاب به مدیران صدا و سیما، گفت: اگر صدا و سیما برای مردم ایران فیلم می ‌سازد، چرا به روستاها نمی‌ رود؟ آقای صدا و سیما شماها این نگاه بسته را ایجاد کرده و صداو سیما را به یک اقلیت بی‌ درد و مرفه فروخته‌ اید.

وی در ادامه با اشاره به رفتار امام جمعه تبریز تصریح کرد: امامان جمعه‌ ای مانند حجت الاسلام والمسلمین آل‌ هاشم در این کشور کم نیستند، اما درد صدا و سیما نشان دادن این افراد نیست، در رسانه رسمی جمهوری اسلامی خبری از امام جمعه سر پل ذهاب که تا ماه‌ ها بعد از زلزله در چادر زندگی می‌ کند، نمی‌شود، مگر وقتی که خبرش در شبکه‌ های اجتماعی بپیچد.

وضعیت رسانه ملی نامناسب است

جلیلی، وضعیت رسانه ملی را نامناسب دانست و گفت: امروز همه دشمنان بسیج شده‌اند که در کشور ناامیدی را رواج دهند و در این شرایط باید هر کدام از افراد دغدغه‌ مند جامعه، رسانه‌ ای باشند تا زیبایی را منعکس کنند.

این فعال فرهنگی با بیان اینکه باید کارهای مثبت و منفی در جامعه منعکس شود، تاکید کرد: حدود۴۰۰ هزار شهید در کشور وجود دارد، یعنی 400 هزار پدر و مادر شهید نیز در این کشور زندگی می‌کردند؛ اما چند فایل از این خانواده شهدا باقی مانده است؟ برای ثبت چنین خانواده‌های بزرگ و معنوی نیاز به چه امکانات و پول خاصی بود؟.

وی خاطرنشان کرد: حاضریم 10 ها ساعت در خصوص منکرات و مشکلات برنامه بسازیم، اما حاضر نیستیم از یک مادر شهید یک فایل چند دقیقه‌ ای ضبط کنیم و در شبکه‌ های اجتماعی به اشتراک بگذاریم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha