پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مایکل روبن پژوهشگر راهبردی مؤسسه پژوهش های سیاسی اینتربرایز آمریکا

حوزه/ مایکل روبن پژوهشگر راهبردی مؤسسه پژوهش های سیاسی اینترپرایز آمریکا که برای مشارکت در جشنواره تراتیل سجادیه به کربلا آمده بود، گفت: عراقی ها به راه حل های متعددی رسیدند که از طریق آن توانستند از اختلافات مذهبی و طایفه ای رهایی یافته و بر گروهک تروریستی داعش پیروز شوند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، مایکل روبن پژوهشگر راهبردی مؤسسه پژوهش های سیاسی اینتربرایز آمریکا که برای مشارکت در جشنواره تراتیل سجادیه به کربلا آمده بود، گفت: عراقی ها به راه حل های متعددی رسیدند که از طریق آن توانستند از اختلافات مذهبی و طایفه ای رهایی یافته و بر گروهک تروریستی داعش پیروز شوند.

وی افزود: کشور های همسایه باید برای حل درگیری های دینی که میلیون ها انسان را در سوریه، یمن، بحرین، افغانستان، عربستان و لبنان تهدید می کند، از عراق درس بگیرند و آن را الگو قرار دهند.

این پژوهشگر اشاره کرد: برخی مسئولین در بسیاری از اوقات از دین به عنوان نقاب استفاده می کنند و خود را پشت آن قرار می دهند، لذا باید گفت که دین والاتر و بالاتر از سیاست و بازی های آن است.

روبن تصریح کرد: بین مذاهب و ادیان مشکلی در خصوص تشیع وجود ندارد و در هیچ زمان و مکان مشکل ساز نبوده؛ بلکه این مذهب به خاطر شخصیت ها و رهبران حکیم آن، نشر دهنده حکمت است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha