پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حمید رسایی

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: امروز مردم‌ باور دارند و تجربه کرده‌اند که به غرب اعتمادی نیست و مردم مجلس را در بزنگاه‌ها بررسی می‌کنند،

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حمید رسایی شب گذشته در گردهمایی تبییینی-مطالبه ای خود تحریمی ممنوع- که در مسجد امیرالمؤمنین(ع) دور شهر قم برگزار شد، بیان داشت: سال 92 زمانی که اولین توافق در ژنو صورت گرفت کسانی که فریاد می‌زدند و مخالف این مسئله بودند تعابیری همچون کاسبان تحریم برای آنها به‌کاربرده شد.

وی تصریح کرد: اثبات این مسئله که توافق برای ملت ایران ضرر آفرین است در آن زمان سخت وعده‌ای نیز به دنبال رأی جمع‌کردن بودن، متن برجام را اکثر نمایندگان نخوانده بودند و یا برخی به تعبیر رهبر معظم انقلاب سیستم محاسباتی آن‌ها عوض‌شده است و این‌ها در این فکر بودند که کنار آمدن با آمریکا سبب از بین رفتن مشکلات خواهد شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رسایی اظهار داشت: در آن زمان به مخالفان برجام کاسبان تحریم می‌گفتند و امروز به مخالفان FATF می‌گویند این‌ها مخالف شفاف‌سازی هستند،  امروز مردم‌باور دارند و تجربه کرده‌اند که به غرب اعتمادی نیست و مردم مجلس را در بزنگاه‌ها بررسی می‌کنند، این تجمع‌ها تأثیرگذار است و کسی منکر تأثیر این تجمع‌ها نیست، مردمی که از نمایندگان حمایت کردن امروز با صراحت با FATF مخالف هستند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: مراجع عظام تقلید تابع جمع و احساسات نیستند و در شرایط بزنگاه حرف خود را می‌زنند، زمانی که خواص و علما نظری را در شرایطی مطرح می‌کنند؛ قطعاً نسبت به عملکرد آن مجلس نمره خواهند داد و باید این نمره دهی در انتخابات بعدی لحاظ شود.

وی افزود: اگر در مورد کمترین مسئله در مجلس جلسه تشکیل شود، نباید در کمتر از 20 دقیقه به تصویب برسد و این نمره‌ای منفی برای مجلس تلقی می‌شود، و عده‌ای در مجلس برای تصویب FATF برنامه دارند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رسایی ابراز داشت: نمایندگان باید بازی را به هم بزنند، مسیر FATF امروز همان مسیر برجام است و می‌گویند تمام مشکلات کشور با FATF حل می‌شود، هم‌اکنون متن FATF علنی نشده است، چرا این مسئله را شفاف نمی‌کنند؟.

وی گفت: عده‌ای در مجلس به دنبال رفع تکلیف هستند و می‌گویند که رهبر معظم انقلاب دستور به رأی دادن داده و اما این مسئله خلاف واقع است رهبر معظم انقلاب دستور به رأی دادن صحیح داده‌اند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در اوایل سال 94 از دولت خواست که متن برجام را منتشر کنند؛ اما این مسئله محقق نشد، می‌گویند که رهبر معظم انقلاب در آشکار مسئله‌ای را می‌گویند و در جلسات خصوصی طوری دیگر تصمیم‌گیری می‌کند؛ اما من از خود رهبر معظم انقلاب شنیدم که فرمودند،«مطالبی که بنده در جلسات عمومی بیان می‌کنم همان مطالبی است که در جلسات خصوصی بیان می‌کنم بله مطالبی را به‌صورت خصوصی به مسئولان تذکر می‌دهم، اما مسئله‌ای که عمومی مطرح می‌شود یکی است».

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha