جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امیر آبادی

حوزه/ نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: نمی‌توانیم با این شرایط FATF را بپذیریم زیرا با پذیرش این مسئله راه تحریم‌های جدیدی را بروی دشمن بازخواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی شب گذشته در گردهمایی تبییینی مطالبه ای خود تحریمی ممنوع که  در مسجد امیرالمؤمنین(ع) دور شهر قم برگزار شد، بابیان اینکه تمام سعی ما این است که مجلس را به‌سوی شفافیت ببریم و این اتفاق عملی نخواهد شد، بیان داشت: در برجام نیز نمایندگان به‌صورت شفاف رأی ندادند و در مکان‌های مختلف از این مسئله بهره‌برداری‌های سیاسی می‌کنند.

وی تصریح کرد: باید کسانی  که موافق CFT هستند با صراحت اعلام کنند نظرشان را و اگر این مسئله خیری برای کشور داشت، مطلوب آن‌ها حاصل‌شده و اما اگر دست آوردی برای کشور نداشت، آن‌ها باید پاسخگوی این مسئله باشند.

امیرآبادی گفت: حق وتو داشتن از حقوق کشورهای عضو FATF است و کشور ما با پذیرش CFT عضو FATF نمی‌شود، در حقیقت ما هم‌اکنون تقریباً 40 شرط FATF را پذیرفته‌ایم و فقط CFT باقی‌مانده است.

وی ادامه داد: مدافعان CFT باید بیان کنند که ما در 40 شرط قبلی چه چیزی را به دست آورده‌ایم؟، بانک‌ها، شرکت‌های بزرگ نفتی و حتی شرکت‌های خودروسازی به علت تحریم آمریکا با ما همکاری نمی‌کنند و این همان سود 40 شرط پذیرفته‌شده است؟، CFT یک شرط خاص است و پذیرشان هیچ سودی برای ایران ندارد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مراقب باشیم که دشمنان در حال القای انحراف فکری هستند، بدین‌صورت که  القا می کنند برای جمهوری اسلامی، حزب‌الله لبنان و سوریه عزیزتر از ملت ایران است و همچنین لبنان و سوریه در این معاهده بین‌المللی عضو هستند و این مطالب خط انحرافی است و حماس و حزب‌الله با FATF هیچ ارتباطی ندارند و مشکل اساسی ما به‌عنوان مخالفان CFT این است که تحریم‌های ایران برای چیست و ما به دنبال پاسخ هستیم.

وی گفت: اگر ما نتوانیم تحریم‌ها را دور بزنیم دارو در کشور کمیاب می‌شود، ما در تأمین گندم و مایحتاج کشور به مشکل برمی‌خوریم؛ با الحاق به کنوانسیون CFT دور زدن تحریم به معنای فعالیت خارج از معاهدات بین‌المللی است.

امیرآبادی اظهار داشت: مدافعان CFT چه تضمینی می‌دهند که این معاهده همچون برجام بی‌اثر نباشد و برای مشکلات کشور راه علاجی باشد، پذیرش CFT بدون عضویت FATF دردی را دوا نمی‌کند.

وی افزود: متأسفانه مرکز پول‌شویی ایران لیست صرافی‌های داخلی را به FATF داده و همه در لیست تحریم قرارگرفته‌اند و قبول CFT به تحقیق به معنای تحریم صددرصدی است.

وی در پایان گفت: ما تنها کشور انقلابی دنیا هستیم و در فضایی زندگی می‌کنیم که این فضا غیر از کشورهایی همچون هلند و سوئد است و ما نمی‌توانیم با این شرایط FATF را بپذیریم؛ زیرا با پذیرش این مسئله راه تحریم‌های جدیدی را بر روی دشمن بازخواهیم کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha