پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمدعلی یوسفی

حوزه/ مسئول مرکز راهبردی مطالعات اسلامی اقتصاد مقاومتی حوزه‌های علمیه گفت: مبانی نظرات فقهی مراجع عظام تقلید مبنی بر ضررهای FATF یکی امری قرآنی است و ریشه‌ای الهی دارد؛ همه کارشناسان معتقدند که پذیرش FATF یک ضرر بزرگ برای ملت ایران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین احمدعلی یوسفی شب گذشته در گردهمایی تبییینی-مطالبه ای خود تحریمی ممنوع که  در مسجد امیرالمؤمنین(ع) دور شهر قم برگزار شد،گفت: رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید و بزرگان حوزه علمیه نسبت به FATF  اظهار نگرانی کرده‌اند.

وی تصریح کرد: مبانی نظرات فقهی مراجع عظام تقلید مبنی بر ضررهای FATF  یکی امری قرآنی است و ریشه‌ای الهی دارد؛ همه کارشناسان معتقدند که پذیرش FATF یک ضرر بزرگ برای ملت ایران است.

مسئول مرکز راهبردی مطالعات اسلامی حوزه‌های علمیه با اشاره به‌قاعده نفی سبیل، خاطرنشان ساخت: طبق این قاعده فقهی، هیچ مؤمنی حق ندارد زیر سلطه کفار برود و پذیرش FATF به معنای پذیرش سلطه از مستکبران است.

وی اظهار داشت: ما در این 40 سال به‌ویژه در اوایل انقلاب که به تعبیر رهبر معظم انقلاب ازلحاظ نظامی ضعیف‌تر از امروز بودیم، هیچ سلطه‌ای را از مستکبران جهانی نپذیرفتیم و امروز نیز تن به این ذلت نخواهیم داد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین یوسفی اظهار داشت: اینکه عده می‌گویند FATF را بپذیریم و بعد خارج شویم این‌یک سیاه نمایی و عوام‌فریبی است، ما اگر FATF را نپذیریم هیچ مشکلی پیش نمی‌آید، ولی پذیرش FATF سبب مشکلات فراوانی خواهد شد.

وی در ادامه افزود: ما در زمان جنگ به خدمت مراجع رفته و از ایشان ارشادات طلب می‌کردیم، امروز عالی‌ترین سطح حوزه که مراجع عظام تقلید هستند، به بهترین شکل ممکن در عرصه های سیاسی و کشور داری حضور دارند، اما متأسفانه بدنه حوزه آن مطالبه گری لازم را با مراجع ندارند.

مسئول مرکز راهبردی مطالعات اسلامی اقتصاد مقاومتی حوزه‌های علمیه، گفت: اساتید حوزه در تمامی سطوح و طلاب و فضلا به تبعیت از آن‌ها باید با راهپیمایی به سمت بیوت مراجع و دروس ایشان بابیان همراهی با آن‌ها لبیک خود را نسبت به اوامر رهبری بیان کنند.

وی در پایان افزود: دشمنان می‌خواهند جایگاه رهبری و مراجع تقلید را تضعیف کنند و علیه مرجعیت و رهبری اقداماتی انجام دهند و این راهپیمایی‌ها و حمایت‌ها همچون حرکت بسیجیان و رزمندگان در اول انقلاب می‌تواند جلوی این فعالیت را بگیرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha