پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام سیفی مازندرانی

آیت الله سیفی مازندرانی گفت: خدا هیچ قانونی تشریع نکرده است که چنین سلطه ای را به دنبال داشته باشد. امروز حفظ کیان این نظام و حکومت، حفظ کیان اسلام و مسلمین است. کوتاه آمدن سپاه پاسداران در برابر توهین‌ها برای حفظ نظام بوده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سیفی مازندرانی در درس خارج خود، به دلایل قرآنی در مورد عدم مشروعیت کنوانسیون «اف.ای.تی.اف» اشاره کرد که متن آن  به این شرح است:

  در این برهه از زمان بزرگترین منکر، «اعتماد به معاهده با کفار و سران استکبار» است.  و اما امروز و در این برهه از زمان بزرگترین سیئه  و منکر، «اعتماد به معاهده با کفار و سران استکبار» است. این حرف حقیقت است نه شعار، و در این باره دلیل و نصّ صریح قرآن موجود است.

تنها سوره ای که در قرآن مجید بدون «بسم الله الرحمن الرحیم» شروع شده است و به سوره غضب معروف است و شدت غضب ذات مقدس حق را می رساند سوره توبه است. موضوع این سوره، غضب پروردگار از کفار معاهَد است؛ همانها که با مسلمین عهد وپیمان بسته اند. این سوره با اعلان برائت از مشرکین و سران کفری که با آنها معاهده بسته شده(آنها که غضب خدا شامل آنها است) آغاز گردیده است: «براءة من الله و رسوله الی الذین عاهدتم من المشرکین»، و در ادامه استثنائی را بیان می کند: «الا الذین عاهدتم من المشرکین ثم لم ینقصوکم شیئا و لم یظاهروا علیکم احدا فاتمّوا الیهم عهدهم الی مدتهم»؛  سوره توبه، اصل را بر بی اعتمادی گذاشته و چنین می فرماید: که ای مؤمنین! اگر خدا و رسولش را قبول دارید بدانید که در معاهده ای که با کفار و سران کفر می بندید اصل بر بی اعتمادی است، مذاکره کنید ولی اعتماد نکنید؛ و این مطلب همانی است که مقام معظم رهبری(حفظه الله) به آن تصریح کردند و فرمودند: من به آقایان اهل مذاکره گفتم که می توانید با اروپاییان مذاکره کنید اما به آنها اعتماد نکنید! فرمایشات ولیّ امر، ریشه در قرآن دارد.

 دولتهای غربی اگر قدرتشان برسد به شما لحظه ای مجال نمی دهند.  

  در برجامی که شما نیز یک طرف میز بودید قلم به نفع دول غربی چرخید در مورد «اف.ای.تی.اف» که قانون آنهاست قرار است چه اتفاقی بیفتد خدا می داند؟!

دلیل دیگری که می توان بر عدم مشروعیت اینگونه معاهدات بدان استدلال کرد «قاعده نفی سبیل» است. آنجایی که شما هم در پای میز مذاکره بودید با این وجود به قول مقام معظم رهبری (حفظه الله) عنان قلم را از دست شما گرفتند و شما به جای نرمش قهرمانانه، نرمش منفعلانه کردید! به گونه ای متن برجام را ترتیب دادند که هرگاه خواستند بتوانند از آن به نفع خودشان استفاده کنند، ولی شما چطور؟ آیا یک مورد در متن برجام داشتید که بتوانید علیه آنها استفاده کنید؟

حال در آن جا که اصلا دخالتی هم نداشته اید و دربسته و سربسته این متن توسط اروپا و جهان غرب تهیه شده است قرار است چه بلایی بر سر ما بیاورند خدا می داند. مگر رهبری معظم درباره سند «2030»  نفرمودند که به سند بالادستی خودتان اعتماد کنید! «اف.ای.تی.اف» را هم آنها تدوین کرده اند. مبارزه با تحریم مالی نهادهای تروریستی از نظر آنها به چه معناست؟  بنابر تعاریف آنها نهادهایی همچون  سپاه پاسداران، حزب الله لبنان، حشد الشعبی عراق، نیروهای مبارز یمن، فلسطین از نهادهای تروریستی به شمار می روند. هر نهادی را که ما حافظ کیان اسلام و مسلمین می دانیم اینها را تروریست می دانند!

 ای کاش در قضیه برجام فریاد امثال آقای جلیلی را می شنیدید

آزموده را آزمودن خطاست! مگر اینها را در برجام نیازمودید؟ آن زمان که آقای جلیلی و دیگران فریاد می زدند  که اینها از برجام سوء استفاده می کنند و شما نمی توانید در مقابلشان بایستید؛ شمامی گفتید ما توانایی داریم که در مقابل آنها  بایستیم. آیا توانستید جلوی تحریم را بگیرید؟ می گفتید امضاء می کنیم و تضمین کتبی بین المللی  می دهیم اما در مقام عمل طور دیگری عمل خواهیم کرد. آیا توانستید؟ معنای «لن یجعل الله للکافرین علی المؤمنین سبیلا» این است که: «لن یشرّع الله تعالی فی دفتر التشریع ما یوجب العمل به سلطة الکفار علی المؤمنین»؛ خداوند قانون و حکمی در دفتر تشریع جعل نکرده است که به واسطه آن کفار بر مؤمنین سلطه پیدا کنند. شیخ طوسی در این باره ادعای اجماع کرده است و فقهای ما از قدماء تا آخر المتأخرین، در ابواب گوناگون فقه به این قاعده استدلال کرده اند.

خدا هیچ قانونی تشریع نکرده است  که چنین سلطه ای را به دنبال داشته باشد. امروز حفظ کیان این نظام و حکومت، حفظ کیان اسلام و مسلمین است.  کوتاه آمدن سپاه پاسداران در برابر توهین‌ها برای حفظ نظام بوده است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha