جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسام موسوی

حوزه/ مشاور استاندار در امور روحانیون استان قزوین گفت: انعکاس صحیح حماسه پیاده روی اربعین نقش مهمی در ترویج فرهنگ عاشورایی دارد، ،و امسال با توجه به توطئه ها ی مختلف از سوی دشمنان، با مشارکت مردم مراسم اربعین حسینی به طور حتم بهتر ازسالهای گذشته برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از قزوین، حجت الاسلام سید قریش موسوی در جلسه ستاد اربعین حسینی حوزه علمیه قزوین گفت: امسال می خواهیم بعثت انقلاب اسلامی خود را در چهلمین سال انقلاب اسلامی در اربعین فریاد بزنیم که همه این جریان توسط امام عصر(عج) انجام خواهد شد.

حجت الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: اربعین متأثر از جریانی است که انقلاب را شکل داد و بیداری اسلامی نیز توسط همان کسی شکل گرفت که انقلاب اسلامی را شکل داد.

رئیس ستاد اقامه نماز استان قزوین تصریح کرد: زیارت اربعین در کربلا اتفاق عجیبی است. مسئله کثرت جمعیت یک طرف، عشق و ایثار یک طرف وامروز نقش مهم رسانه ها به خصوص صدا وسیما در این عرصه بسیار مهم بوده وباید با هنرمندی خود  این مراسم باشکوه را برای کسانی که اربعین در کربلا نیستند به تصویر بکشند.

مشاور استاندار در امور روحانیون استان قزوین بیان کرد: کربلا نماد ایثار و گذشت در راه خدای سبحان است و با حضور میلیونی مردم در جوار بارگاه سیدالشهدا(ع) یک پارچه شعور، ادراک و شعار است.

حجت الاسلام موسوی به میزبانی مردم عراق از زائرین پیاده اربعین حسنی بیان کرد:ملت ایران باید در این مراسم بیش از هرچیزی به میزبانی مردم عراق احترام گذاشته وبه آنها توجه نمایند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان قزوین به اقامه نماز اول وقت از سوی مسئولین موکب ها را مهم دانست وبیان کرد: حضرت امام حسین(ع) و یاران با وفایشان در مسئله برپا داشتن نماز بسیار جدی بودند وزائرین پیاده اربعین حسینی هم باید ترویج نماز اول وقت را به خوبی اولویت جدی برنامه های مختلف قرار دهند.

مشاور استاندار در امور روحانیون استان قزوین به مسئله حمایت مالی از موکب ها ودست اندرکاران این امر خاطر نشان کرد: مسئولین هم باید امسال با توجه به مشکلات اقتصادی در جامعه به دست اندرکاران برپایی موکب ها که خدمت به زائرین پیاده اربعین حسینی را انجام میدهند،کمکهایی داشته باشند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha