جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شیر

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: فرهنگ مصرف شیر در بین شهروندان ایرانی بسیار پایین است که باید با نهادینه کردن این فرهنگ سرانه مصرف شیر افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، ظهر امروز در بازدید از کارخانه شیرپگاه تبریز گفت: فرهنگ مصرف شیر در بین شهروندان ایرانی بسیار پایین است که باید با نهادینه کردن این فرهنگ سرانه مصرف شیر افزایش یابد.

 امام جمعه تبریز با تاکید بر ضرورت افزایش سرانه مصرف شیر عنوان کرد: شیر در سلامتی انسان نقشی اثرگذار دارد و اگر در حال حاضر اکثر افراد جامعه ما از کمبود ویتامین D رنج می برند، به دلیل مصرف نکردن شیر است.

وی خاطرنشان کرد: افزایش بیماری های مختلف نظیر پوکی استخوان نیز متاثر از مصرف کم شیر است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تاکید بر فرهنگ سازی مصرف شیر در جامعه گفت: شرکت های تولید شیر با همکاری صدا و سیما و رسانه ها در جهت ارتقا فرهنگ مصرف شیر در جامعه برنامه سازی و تلاش مستمر و موثر داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به نقش آفرینی مجموعه های تولید فرآورده های لبنی درحوزه سلامت، خاطرنشان کرد: کمک به راهبرد اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبر معظم انقلاب اسلامی و یکی از الزامات مهم آن رونق بخشیدن به تولید ملی است.

مدیرعامل شرکت پگاه آذربایجان شرقی هم با ابراز تاسف از کاهش 37 درصدی مصرف شیر در بین شهروندان، گفت: عدم توسعه گاوداری ها و تعطیلی 50 واحد از 60 واحد فعال تولید محصولات لبنی در استان، قیمت فراورده های لبنی افزایش داده و کارخانه ها را با مشکلات زیادی رو به رو کرده است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha