پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سریال جدید شبکه نت فلیکس به مسئله «اسلام هراسی در اروپا» می پردازد

حوزه/ سریال اسپانیایی جدیدی بانام الیت «نخبه» که به تازگی از شبکه نت فلیکس پخش می شود، شخصیت های مسلمانی از جمله یک دختر محجبه فلسطینی را دارد و به مسئله «اسلام هراسی در اروپا» پرداخته است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، سریال اسپانیایی جدیدی که به تازگی از شبکه نت فلیکس پخش می شود، به مسئله «اسلام هراسی در اروپا» پرداخته است.

الیت «نخبه» یک سریال درام جدید اسپانیایی زبان است که این هفته از شبکه نت فلیکس پخش آن آغاز شده و به مسئله پیش داوری ها و اسلام هراسی هایی که دانش آموزان مسلمان با آن در دبیرستان روبرو هستند می پردازد.

نادیا شخصیت دختر مسلمان فلسطینی در این سریال، دختر محجبه ای است که به همراه دو دانش آموز دیگر به تازگی در یک مدرسه خصوصی معتبر در اسپانیا ثبت نام کرده و به خاطر داشتن حجاب اسلامی با مشکلاتی از سوی دانش آموزان و حتی اساتید روبرو است.

در قسمت نخست این سریال به این دختر مسلمان فلسطینی از سوی مدیر مدرسه دستور داده می شود که حجابش را دربیاورد و مقاومت او در این باره، نشان دهنده چالش دختران محجبه در اروپا است. وی همچنین در طول سریال با سخنان نفرت محوری از سوی هم کلاسی هایش روبرو می شود که او را «طالبان» خطاب می کنند.

داریو مادرونا، از نویسندگان این سریال درباره شخصیت دانش آموز مسلمان با نام نادیا در این سریال می گوید: ما می خواستیم به این شخصیت بپردازیم، زیرا وی نماینده جامعه ای است که الان در اروپا هستند؛ حقیقتی که ما هر روز شاهد آن هستیم.

مادرونا در ادامه افزود: این دختر انعکاسی از آنچه است که مسلمانان هر روزه در اروپا با آن روبرو هستند، زیرا آن ها بخشی از یک فرهنگ متفاوت هستند و نمی توانند خودشان را با فرهنگ غرب وقف دهند، نگاه متفاوتی به آن ها می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مهدی NL ۰۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    6 1
    این فیلم دارای محتوا و صحنه های زننده و جنسی است و حتی همین دختر مسلمان ب سمت مسایل جنسی میرود. فمر میکنم این صفحه را باید حذف کنید