پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
اقتصاد و تحصیلات مسلمانان در کرالا، از میانگین ملی هند بالاتر است

حوزه/ گزارش جدید منتشر شده توسط مرکز تحلیل سیاسی وضعیت مسلمانان استان کرالا در هند ، نشان می دهد جامعه اسلامی این منطقه با وجود افزایش رشد جمعیت، از نظر اقتصادی در وضعیت بهتری نسبت به غیرمسلمانان قرار دارند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از deccanherald، یک گزارش جدید منتشر شده از وضعیت مسلمانان استان کرالا در هند، نشان می دهد، جامعه اسلامی این منطقه با وجود افزایش رشد جمعیتی در سال های اخیر، از نظر اقتصادی در وضعیت بهتری نسبت به غیرمسلمانان قرار دارند.

درحالی که رسانه های هند اغلب افزایش جمعیت و مشارکت محدود در تحصیلات عالیه را به گردن عقب ماندگی مسلمانان می اندازند، یک گزارش جدید که اخیرا منتشر شده این طرز عقیده را زیر سئوال برده و نشان می دهد که جمعیت استان کرالا در سال های 2001 تا 2011 افزایش 15000 نفری داشته، با این حال از نظر اقتصادی و تحصیلات نیز شاهد پیشرفت بوده است.

براساس گزارش مرکز آنالیز سیاسی، یک نهاد تحقیقاتی مستقل و عام المنفعة، با وجود اینکه جمعیت مسلمانان افزایش یافته اما این جمعیت زیاد از کمبود امکانات به سر نبرده و نه تنها فقیرتر از مناطق هندونشین نیستند، بلکه از نظر اقتصادی و تحصیلات نیز زندگی بهتری دارند.

این مرکز، با ارزیابی سیاست ها،  وضعیت اجتماعی و اقتصادی جامعه مسلمانان در هند اعلام کرد: جمعیت مسلمانان استان کرالا از 31.8 میلیون در سال 2001 به 33.4 میلیون نفر در سال 2011 افزایش داشته است. در این میان مسلمانان بیش از 010 هزار و هندوها 36 هزار نفر افزایش جمعیت داشته اند.

این گزارش می افزاید وضعیت اقتصادی مسلمانان بهینه و آن ها از نظر تحصیلات در سطحی بهتر از میانگین ملی قرار دارند.

گفتنی است طبق آمار هندوها 54.9 % جمعیت، مسلمان %26.6 جمعیت و مسیحیان 18.4 % جمعیت استان کرالا به خود اختصاص داده اند. با این حال در سال 2015 هندوها 42.87 درصد تولدها، مسلمانان 41.5 درصد تولدها و مسیحیان 15.42 درصد تولدها را به خود اختصاص داده بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha