جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 464531
۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳
سرکنسول ترکیه

حوزه/ سرکنسول جمهوری ترکیه مواضع امام جمعه تبریز را محور وحدت در روابط دو کشور دانست و گفت: مردم کشورهای همسایه برای نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در آذربایجان شرقی احترام ویژه ای قائل هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، فاهری چاغلار سرکنسول جمهوری ترکیه در آخرین روزهای کاری خود در تبریز با حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم دیدار کرد. ماموریت فاهری چاغلار سرکنسول جمهوری ترکیه در تبریز تا چند روز آینده به اتمام می‌ رسد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان ‌شرقی، امروز در این دیدار با تقدیر از فعالیت های دیپلماتیک فاهری چاغلار، اظهار داشت: شما به‌ عنوان یکی از دیپلمات های کار بلد در تحکیم و تعمیق روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و ترکیه نقشی ارزشمند دارید.

امام جمعه تبریز با اشاره به اشتراکات تاریخی و فرهنگی ایران و ترکیه افزود: این اشتراکات می‌تواند زمینه رفت‌ وآمد اتباع و گردشگران دو کشور را فراهم کند و در این میان تبریز که از زمان‌های دور تاکنون بستر اصلی روابط ایران و ترکیه بوده می تواند در عمق بخشی به اشتراکات فرهنگی، مذهبی و سیاسی نقش بی بدیل داشته باشد.

همچنین فاهری چاغلار سرکنسول جمهوری ترکیه در تبریز در این دیدار با بیان اینکه مواضع امام جمعه تبریز همیشه محور وحدت در روابط دو کشور بوده، اظهار داشت: مردم همه کشورهای همسایه به نماینده رهبر انقلاب اسلامی در آذربایجان شرقی احترام ویژه ای قائل هستند.

وی با تقدیر از نگاه جامع و استراتژیک امام جمعه تبریز به مسائل مختلف روز و بین الملل اذعان داشت: مردم ایران و ترکیه همواره به حسن همجواری و برادری شهرت داشته اند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha