پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
معاون ستاد همکاریها

حوزه/معاون پژوهش و برنامه ریزی دبیر خانه ستاد همکاری حوزه های علمیه و وزارت آموزش و پرورش در سنندج گفت: مخاطب مشترک آموزش و پرورش و حوزه های علمیه دانش آموزان و نسل آینده ساز کشور است .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کردستان، علیرضا رحیمی، عصر روز گذشته در گردهمایی استانی کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش که در دفتر نماینده ولی فقیه در سنندج برگزار شد، به تشریح اهداف، سیاست ها و برنامه های ستاد همکاری ها در سطوح مختلف پرداخت و گفت: اعضای این کمیته قرارگاه فرهنگی استان بوده و به عنوان الگو قابل تسری است.

وی با بیان اینکه مسئولیت فرهنگی به عهده دو نهاد آموزش و پرورش به عنوان مروج فرهنگ عمومی و حوزه علمیه به عنوان مروج فرهنگ دینی است، اظهار داشت: وقتی این دو نهاد در کنار هم باشند کارهای بسیار بزرگی انجام می شود.

رحیمی مخاطب مشترک آموزش و پرورش و حوزه های علمیه را دانش آموزان و نسل آینده ساز کشور دانست و گفت: امروز با تصویب و اجرای سند تحول، خوشبختانه آموزش و پرورش بیش از گذشته زمینه را برای حضور و فعالیت دستگاه های فرهنگی برای کمک به حوزه تعلیم و تربیت فراهم کرده است .

وی ادامه داد: نمونه بارز این اقدام تشکیل کمیته همکاری به منظور بهره گیری از ظرفیت های موجود در راستای تربیت دینی است و بر اساس سند چشم انداز حوزه های علمیه، حضور حوزه های علمیه در عرصه های آموزش و پرورش مورد تاکید قرار گرفته است .

معاون پژوهش و برنامه ریزی ستاد همکاری ها با بیان اینکه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ۹۰ راهکار پیش بینی شده، تصریح کرد: بدون همکاری حوزه ها این راه کار ها محقق نشده و این فعالیت ها به اقدام تبلیغی محدود نمی شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به عرصه ها و فعالیت های مشترک آموزش و پرورش با حوزه های علمیه در قالب کمیته همکاری ها پرداخت و امور تربیتی، نقد کتابهای درسی، تربیت نیروی انسانی و حوزه پژوهشی را از عرصه های فعالیت مشترک بر شمرد .

رحیمی در ادامه به تشریح چارت تشکیلاتی کمیته همکاری ها در سطح وزارت، استان و شهرستان و مناطق پرداخت و ضمن تبیین وظایف، بر تشکیل جلسات کمیته همکاری و پیگیری برنامه های آن تاکید کرد .

وی با اشاره به محور و ملاک همکاری های کمیته، گفت: امروز آموزش و پرورش به کمک حوزه های علمیه نیاز دارد و مخاطبین حوزه در آموزش و پرورش است.

رحیمی با اشاره به وظیفه مهم و حساس حوزه و روحانیت گفت: باید با همکاری این دو نهاد نیروهایی تربیت شوند که توانایی تاثیر گذاری و جهت دهی صحیح فرهنگی را در آموزش و پرورش داشته باشند.

وی با تاکید بر این نکته که همکاری آموزش و پرورش و حوزه های علمیه تاریخ انقضا ندارد، اظهار داشت: آموزش و پرورش بی نیاز از حوزه ها نیست و حوزه ها نیز باید در تربیت نیروی انسانی تاثیر گذار کمک کنند.

معاون پژوهش و برنامه ریزی ستاد همکاری حوزه های علمیه و وزارت آموزش و پرورش همکاری تعاملی، مطالبه گری و ظرفیت سازی را سه رویکرد ستاد همکاری ها عنوان کرد و گفت: امروز فضای لازم برای فعالیت وجود دارد و باید از همدیگر مطالبه گری نموده و همکاری ها منجر به ظرفیت سازی شود.

وی هم چنین با تاکید بر فعالیت های مکملی آموزش و پرورش و حوزه های علمیه گفت: فعالیت های مدرسه باید مکمل همکاری طلاب دینی باشد.

رحیمی در پایان سخنان خود، خواستار تهیه و تدوین برنامه و حرکت برنامه محور شد و گفت: جلسه کمیته همکاری، هماهنگی اعضا را می طلبد و حرکت برنامه محور باعث تحقق اهداف خواهد شد .

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha