جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نشست کمیه همکاریهای لرستان

حوزه/ سرپرست معاونت فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان لرستان گفت: سند تحول بنیادین نقشه راه آموزش و پرورش است و هدف غایی تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش قرب الی الله و تعمیق باورهای دینی در دانش آموزان می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، ‌نشست اعضای استانی  کمیته همکاری های لرستان  با حضور مدیر حوزه علمیه کمالیه خرم آباد، معاون تبلیغ حوزه لرستان، معاون پژوهشی حوزه علمیه کمالیه خرم آباد و معاون تهذیب حوزه علیمه استان در دفتر معاون پرورشی وفرهنگی آموزش وپرورش لرستان برگزار شد  شد.

در این نشست اسدالله عباس زاده دبیر کمیته همکاریهای لرستان گفت: با توجه به تهاجم فرهنگی و توطئه های ضد دینی، همه مسئولین و مردم دغدغه دین و تعلیم و تربیت اسلامی را دارند.

سرپرست معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش لرستان با بیان این جمله از مقام معظم رهبری که فرموده اند : «هر ایده ای، هر اندیشه ای، هر انقلابی که در قالب هنر نگنجد، ماندنی نخواهد بود »گفت:آموزه های دینی و مذهبی بایستی هنرمندانه به دانش آموزان و قشر جوان و نوجوان انتقال یابد تا موجب تعمیق باورهای دینی گردد.

عباس زاده افزود:باید برای تحقق اهداف تعلیم و تربیت اسلامی، سند تحول بنیادین را به عنوان یک نقشه راه در نظر داشته باشیم، این سند نقشه راه آموزش و پرورش است و سهم هر نهادی را برای رسیدن به هدف مطلوب مشخص کرده است.

سرپرست معاون پرورشی وفرهنگی آموزش و پرورش لرستان در ادامه بیان کرد: روحانیون می توانند در مسائل دینی و مذهبی به بخش تعلیم و تربیت کمک شایانی کنند.

وی افزود؛فراهم آوردن حضور پرشور دانش آموزان در نمازخانه مدارس از وظایف روحانیون و مبلغین در مدارس است که در کنار مربیان پرورشی در این کار اهتمام لازم را دارند.

عباس زاده خاطر نشان کرد: برای هر دوره تحصیلی و هر قشر از جامعه باید زبان در خور فهم آن قشر را در توسعه و ترویج فرهنگ اسلامی بکار گرفت، اینگونه است که می توانیم انگیزه ایجاد کنیم و متناسب با نیاز جامعه نیروی اسلامی تربیت کنیم.

وی تصریح کرد : توانمندی روحانیون و ضروت حضور آنها در مدارس بسیار مهم است، روحانیون می توانند در مسائل دینی و مذهبی به بخش تعلیم و تربیت کمک شایانی کنند.

 سرپرست معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان با اشاره به برنامه های ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش، تصریح کرد: یکی از برنامه های ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش، تشکیل کمیته های دانش آموزی است که در این خصوص برنامه ریزی های لازم انجام گرفته و طرح آن آماده شده است.

عباس زاده تأکید کرد: حوزه های علمیه با کمک آموزش و پرورش می توانند در توسعه و ترویج فرهنگ ایرانی-اسلامی بسیار موفق و موثر اقدام نمایند.

وی خاطر نشان کرد: اگرحضور حوزویان و روحانیون در آموزش و پرورش باید هدفمند، جهت دار و اثرگذار باشد، کمک و همکاری آموزش و پرورش، روحانیون و حوزه های علمیه موجب تربیت ایرانی، اسلامی فرزندان این مرز و بوم خواهد شد.

وی در پایان اظهار داشت: جمعیت مستعدی در آموزش و پرورش لرستان حضور دارند، باید در کمیته همکاری های  کارگروه های تخصصی و کمیته های علمی و مذهبی تشکیل گردد تا در این زمینه کار شایسته و مطلوبی صورت گیرد.

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha