جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جلسه ساماندهی ائمه جماعات مدارس استان کرمان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین اللهوردی در جلسه ساماندهی ائمه جماعات مدارس استان کرمان، گفت: یکی از عرصه‎های مورد توجه مقام معظم رهبری حضور فعال روحانیت در مدارس است که در این مسئله استان کرمان نسبت به دیگر استان‎ها از وضعیت مطلوبی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمان، حجت الاسلام والمسلمین حسین اللهوردی، مدیر حوزه علمیه کرمان در جلسه ساماندهی ائمه جماعات مدارس استان، که با حضور مسئولین حوزه و‌ تبلیغات اسلامی برگزار شد، به اهمیت فعالیت روحانیت در مدارس آموزش و پرورش پرداخت و گفت: یکی از عرصههای مورد توجه مقام معظم رهبری حضور فعال روحانیت در مدارس است که در این مسئله استان کرمان نسبت به دیگر استانها از وضعیت مطلوبی برخوردار است. یکی از ادله استقبال دانش آموزان از حوزه در استان کرمان همین موضوع است.

وی افزود: موافقت مقام معظم رهبری با طرح سرباز طلبه و حضور آن‌ها در مدارس نشان از نگاه ویژه ایشان به این مسئله دارد. با این طرح شاهد ورود طلاب مستعد و فاضل به مدارس آموزش و‌ پرورش به عنوان سرباز طلبه است.

مدیر حوزه علمیه کرمان ادامه داد: عرصه مبارک دیگر کمیته همکاری حوزه و آموزش پرورش است که در این کمیته، حوزه علمیه، سازمان تبلیغات، نماینده ولی فقیه و مسئولین آموزش و پرورش استانی عضو هستند. این کمیته فضای مناسبی را برای فعالیت روحانیت در مدارس ایجاد کرده و خوشبختانه امسال با برنامهریزیهای انجام شده این کمیته فعال‌تر از گذشته شده است.

وی خاطر نشان کرد: حوزه و سازمان تبلیغات باید با هماهنگی به مسئله حضور روحانیت و ‌ائمه جماعات در مدارس بپردازند. متاسفانه در برخی مدارس شاهد اقامه نماز جماعت به امامت  غیرطلبهها هستیم که مشکلاتی را ایجاد می‌کند. این موارد با هماهنگی میان این دو مجموعه باید برطرف شود.

مدیر حوزه علمیه کرمان در پایان به وضعیت معیشتی طلاب و روحانیون پرداخت و بیان داشت: خوشبختانه روحانیت به گونهای تربیت شده که مباحث مالی در اولویت کاری آنها نیست. اما میدانیم که وضعیت معیشتی روحانیون وضعیت مناسبی نیست و باید با همکاری این دو مرکز برای این مسئله نیز چارهای اندیشیده شود.

انتهای پیام./

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha