جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر ارسالی از پیاده روی اربعین

​حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان گفت: دشمنان به دنبال تضعیف فرهنگ عاشورایی و اعتقادات ما هستند و گاهی در برابر مسئله اربعین سکوت می کنند و گاهی دروغ تحویل مردم می دهند که باید مردم را از این توطئه ها آگاه کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام مختار کرمی، امروز در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های دینی و مذهبی کردستان، اظهارداشت: همه موظفیم که از سیره نبوی، آرمان های امام و رهبری و دستاوردهای انقلاب دفاع و حراست کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان با بیان اینکه از افتخارات ما این است که موضوع محرم، موضوعی مردمی است، افزود: میلیاردها تومان از سوی مردم در ایام تاسوعا و عاشورا در سطح کشور هزینه می شود که همه این هزینه ها با عشق و علاقه انجام می گیرد و هیچ الزامی برای آن در کار نیست.

این مقام مسئول فرهنگی، شاخص ترین برنامه محرم امسال را مراسم عزاداری حسینیه سنندج برشمرد و ادامه داد: این جلسه به لحاظ سخنرانی و روضه خوانی مطابق با شاخص های دینی بود که با کیفیت و بدون آسیب برگزار شد.

حجت الاسلام کرمی با تقدیر از حضور جوانان در هیئات مذهبی و منراسم عزاداری ایام محرم یادآور شد: از کارهای سخت و مهمی که امسال انجام گرفت، تجمیع هیئت هاي مذهبی بود، به گونه ای که علیرغم ثبت بیش از ۶۰۰ هیئت در کردستان، هیئات یاد شده در ۲۱۰ هیئت تجمیع شدند تا مراسم عزاداری ایام محرم مطلوب تر از سال های قبل برگزار شود.

وی، سیاستگذاری در اجرای برنامه های دینی و مذهبی را اصلی ترین وظیفه ستاد شئون فرهنگی استان کردستان عنوان کرد و بیان کرد: نباید اجازه دهیم افراد غیرمتخصص برای برنامه های ملی و مذهبی تصمیم بگیرند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان همچنین با اشاره به درپیش بودن ایام اربعین حسینی گفت: همه ادیان با هدف همبستگی مراسماتی دارند، اما اربعین حسینی مراسمی مردمی است و با اجتماع بزرگ مردمی در جریان است که باید تقویت شود و همچنان مردمی باقی بماند.

حجت الاسلام کرمی، خواستار توسعه فرهنگ عاشورا و اربعین حسینی شد و افزود: بی شک دشمنان به دنبال تضعیف فرهنگ عاشورایی و اعتقادات ما هستند و گاهی در برابر مسئله اربعین سکوت می کنند و گاهی دروغ تحویل مردم می دهند که باید مردم را از این توطئه ها آگاه کرد.

وی، همچنین به فضای مجازی اشاره کرد و اظهارداشت: این فضا نیز می تواند فرصتی برای پاسخگویی به شبهات مردم به ویژه جوانان باشد و مسئولان باید از این فرصت استفاده کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان با بیان اینکه دشمنان در تلاش هستند از هر طریقی مردم را از اسلام دور کنند، ادامه داد: عده ای با ایجاد خرافه و پخش شایعات در خصوص ماه صفر که هیچ مستند شرعی ندارد، مردم را نسبت به ماه صفر بدبین کرده اند و مردم تصور می کنند که رفتن به سفر و یا انجام کار خیر در این ماه گناه است، بنابراین باید برای مقابله با خرافات که کار بسیار سختی است، گام برداشت.

حجت الاسلام کرمی در ادامه بیان کرد: توصیه می شود که مردم به حضور در این مراسم عظیم مردمی تشویق و ترغیب شوند تا بتوانند در این مراسم معنوی حضور یابند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: علیرغم تبلیغات منفی که علیه ایران مبنی بر اینکه ایرانیان همه مراسم و برنامه ها را به دست گرفته اند، انجام می گیرد باید گفت ایرانیان تنها ۱۰ درصد خدمات اربعین را عهده دار هستند و سال گذشته ۱۶ میلیون غذا از سوی ایرانی ها پخت شد که در قبال افراد شرکت کننده از کشورهای مختلف رقم بزرگی نیست و این نشان می دهد که عراقی ها بیشترین نقش را در برگزاری مراسم اربعین حسینی دارند.

حجت الاسلام کرمی با تاکید بر اینکه مردم به توجیه نیاز دارند و رعایت قوانین و مقررات عراق باید به مردم اعلام شود، افزود: پرهیز از تفرقه افکنی، ایجاد درگیری های تعمدی بین مردم و موارد اینچنینی باید به مردم گوشزد شود.

در ادامه این نشست، معاون فرهنگی دفتر نماینده ولی فقیه کردستان بیان کرد: در جلساتی که با رئیس سازمان تبلیغات اسلامی داشته ام از مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان به عنوان یک مدیر نمونه و فعال عرصه فرهنگی تقدیر شده و جای خرسندی است که چنین مدیرانی در استان کردستان فعالیت دارند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کردستان نیز در این جلسه گفت: دشمن همواره به دنبال غفلت ما است، تا بتواند توطئه های خود را بروز دهد و باید همه ما به عنوان مسئولان و خادمان این نظام بیش از پیش نسبت به مسائل فرهنگی استان کردستان حساس باشیم.

حجت الاسلام بهمنی قائدی افزود: دانشگاه کردستان در ایام محرم برنامه های عزاداری را برگزار کرد و در روزهای ۱۸، ۱۹ و ۲۰ مهرماه جاری نیز در دانشگاه کردستان مراسم عزاداری برگزار می شود.

وی همچنین به برگزاری مراسم عزاداری در روز ۲۱ مهرماه جاری در دانشگاه علوم پزشکی کردستان اشاره کرد و اظهارداشت: این مراسم روزهای ۲۲ تا ۲۴ مهرماه نیز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج، با حضور دانشجویان و اساتید برگزار می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha